Produsul a fost utilizat imediat de mai multe celebrităţi, în urma unei campanii a Facebook de a atrage talente creative înainte de lansare: actriţa Jessica Alba a postat un video cu familia ei, promovând măştile companiei sale Honest Company, în timp ce comicul Mindy Kaling a prezentat activităţi fizice în mod intenţionat dificile pe timp de carantină.
Debutul Reels a avut loc la câteva zile de când Microsoft a anunţat că negociază preluarea operaţiunilor americane ale platformei Tik Tok, de la compania chineză ByteDance.
Lansarea amplifică concurenţa dintre Facebook şi TikTok, fiecare dintre aceste companii considerând că cealaltă reprezintă o ameninţare. Ambele companii vor să atragă adolescenţii americani, dintre care mulţi au migrat în ultimii doi ani către TikTok.
La fel ca în cazul TikTok, utilizatorii Reels pot înregistra cu dispozitivele mobile filme scurte, prietenoase, iar apoi să adauge efecte speciale şi de sunet, extrase dintr-o bibliotecă de muzică.
Aceste similitudini l-au făcut pe directorul general al TikTok, Kevin Mayer, să afirme că Reels este ”o copie” care ar putea afecta baza enormă de utilizatori ai Instagram, după ce ”o altă copie, Lasso, a eşuat rapid”.
Facebook a fost supusă unor acuzaţii similare într-o audiere care a avut loc în Congresul SUA săptămâna trecută, parlamentarii sugerând că Facebook a copiat rivali precum Snapchat din motive de concurenţă.