Romaniacs: Show extrem în centrul Sibiului, pentru ordinea de start

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 31.07.2019 - 08:18

Rider-ul polonez Taddy Blazusiak a câștigat Prologul ediției 2019 a celui mai dificil raliu hard enduro din lume, organizat în centrul Sibiului, în fața a peste 15.000 de spectatori, și a a stabilit ordinea de start în prima dintre cele patru zile de off-road ce urmează.

SHARE

Blazusiak a facut 8 tururi în 10 minute și 48 de secunde și a fost urmat la clasa Gold de Jonny Walker (KTM, Marea Britanie) și de Pol Tarres (Husqvarna, Spania). Blazusiak le-a arătat miilor de spectatori de ce are în palmares șase titluri mondiale în Campionatul de Super Enduro (enduro, indoor) și cum a câștigat admirația fanilor americani de-a lungul sezoanelor din AMA Endurocross.

Datorită acestei victorii din cadrul Prolugului Red Bull Romaniacs, Taddy Blazusiak a putut să își aleagă poziția pe ordinea de start a primei zile de off-road, hotărând să pornească al treilea, Jonny Walker fiind al doilea, iar cel care va ”deschide drumul” este Pol Tarres. Spaniolul va avea de lucru pentru că navigația este o parte importantă în acest raliu și niciodată nu este simplu să pornești primul.

Traseul Prologului din centrul Sibiului a avut o lungime de 700 de metri și a inclus 12 obstacole. Arhitecții acestuia, Andy Fazekaș și echipa sa, au folosit 130 de tone de piatră, 90 de tone de bușteni, 350 de pneuri de camion și de vehicule agricole și 25-30 de metri cubi de lemn pentru crearea obstacolelor speciale.

Obstacolul care a stârnit cea mai multă rumoare a fost un Ford Ranger Raptor. Concurenții de la clasa Gold și o parte dintre cei de la Silver au sărit spectaculos peste pick-up-ul de performanță prezentat în premieră pe piața din România, dând senzația că acel segment din traseu face parte dintr-un show de motocros freestyle.

Printre românii care concurează la această ediție a raliului s-au făcut remarcați la Prolog Sergiu Grecu care, la 18 ani, este una dintre speranțele hard-enduroului de la noi și Mani Gyenes, singurul rider din lume care a concurat în toate cele 16 show-uri urbane marca Red Bull Romaniacs.

Zilele de off-road

Ziua 1, miercuri 31 iulie, - War Zone

Lăsăm loc imaginației să vă sugereze de ce s-a ales acest nume pentru prima zi de off-road. Din loc în loc, traseul intersectează linia frontului din Al Doilea Război Mondial și se rulează pe aceleași poteci folosite acum peste 100 de ani pentru transportarea armamentului către tranșee și pozițiile de luptă. Traseul clasei Gold măsoară 102 km. Începe cu o buclă dură care include secțiunile numite ”Titanic" și "The Wall", locuri în care sunt testate din plin abilitățile riderilor. După ce opresc pentru pauza obligatorie, de 20 de minute, de la punctul de asistență tehnică, concurenții clasei Gold au de înfruntat porțiuni în care vor trebui să împingă motocicletele, însă către finiș vor avea parte de zone în care se vor mai putea ”relaxa” și admira peisajul. Deși măsoară doar 102 km la clasa Gold, 97 km la clasa Silver, 114 km la casa Bronze și 81 km la clasa Iron, această primă zi de off-road este extrem de intensă și va fi foarte dificilă și din pricina temperaturilor ridicate.

Ziua 2, 1 august - Decebal

Această zi are și ea ceva incursiuni în istorie. Decebal, ultimul rege al Daciei, a rămas în istorie și datorită luptelor duse cu romanii, poate la fel de aprige cum vor fi și luptele pe care riderii vor trebui să le ducă pentru a ajunge la finiș. Cei de la Gold vor avea un traseu care măsoară în total 151 de km. Aproape de final este o secțiune nou introdusă în traseul Red Bull Romaniacs – ”Brother of K2”. De unde provine numele? Ei bine, pentru că este o urcare care necesită abilități speciale, se va simți ca și cum ai urca pe K2 (al doilea vârf ca înălțime de pe Terra - 8,611 m altitudine). După această ”ascensiune” traseul este predominat de secțiuni rapide și fluide.

Ziua 3, 2 august - Valahia

Traseul acestei zile este predominant în Valahia și este unul care măsoară 142 de km pentru riderii de la clasa Gold. În această zi se ajunge în Munții Lotrului, iar finișul va fi foarte aproape de Sibiu, în Rășinari.

Ziua 4, 3 august - Sibiu

O zi în care se va urca și se va coborî foarte mult, și în care punctul de service este în Păltiniș, la Arena Platoș, iar finșul pe dealul Gușteriției de lângă Sibiu. Chiar înainte să treacă pe sub arcul de finiș, concurenții rămași în concurs vor trebui să parcurgă o urcare aproape verticală și o serie de obstacole ce pot părea o nebunie. Cine va rezista până aici va putea spune că a terminat cel mai dificil raliu hard enduro din lume.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.