În prima cursă, dublul campion DTM a reuşit o evoluţie perfectă în condiţii de pistă udă, transformând pole position-ul într-o victorie prestigioasă în noua eră turbo din DTM. Pentru Marco a fost al 12-lea succes din cariera, iar pentru BMW, a 82-a cursă în care trece primul linia de sosire a unei etape DTM.
Timo Glock a încheiat pe locul al patrulea cu JiVS BMW M4 DTM, ratând la limită încă un podium pentru BMW. Chiar în turul de deschidere a fost răsucit pe circuit de un alt concurent, dar a recuperat spectaculos loc după loc pe parcursul cursei.
"Este absolut fantastic. Am scris din nou istorie în DTM cu BMW Motorsport, obţinând prima victorie a noii ere turbo. Primul pole position, apoi victorie în cursa inagurală cu Marco Wittmann - acestea îmi amintesc puţin de începutul sezonului din Formula E, când am început tot cu un succes (...) Să performăm aşa cum am făcut-o la Hockenheim şi să câştigăm prima cursă, este ceva fantastic. Experienţa acumulată în cei 50 de ani de turbo în motorsport la BMW îşi dovedeşte valoarea (...) Este un drum lung în sezonul 2019, dar pentru moment avem toate motivele să fim fericiţi", a declarat Jens Marquardt, director BMW Motorsport, după cursa de sâmbătă.
În cea de-a doua cursă a primei etape din DTM 2019, duminică, s-a impus René Rast (Audi) și cinci din cei şase piloţi BMW s-au clasat în Top 10. Philipp Eng a ocupat poziţia a patra cu ZF BMW M4 DTM, după ce a plecat din pole position pentru a doua oară în carieră. La final, el a fost urmat de Bruno Spengler (BMW Bank M4 DTM), Timo Glock (JiVS BMW M4 DTM), învingătorul de sâmbătă - Marco Wittmann (Schaeffler BMW M4 DTM) - şi Joel Eriksson (CATL BMW M4 DTM), care s-au clasat pe locurile al cincilea, al şaselea, al optulea, respectiv al zecelea.
"Week-endul de deschidere al noului DTM ne face să ne dorim mai mult. După cursa pe ploaie şi victoria noastră de sâmbătă, spectatorii au fost trataţi cu o dispută superbă şi în manşa a doua. Dat fiind rezultatul bun din calificări, cu pole position pentru Philipp Eng, clasările pe locurile al patrulea-al şaselea nu sunt rezultatele pe care le speram. Neutralizarea cu Safety Car nu ne-a ajutat deloc, iar doi dintre piloţii noştri au fost răsuciţi de adversari. Toate acestea ne-au împiedicat să ne derulăm strategia corect şi a însemnat că trebuie să reacţionăm. În contrast, unii dintre adversarii noştri au putut beneficia de neutralizare. De exemplu, René Rast a avut o oprire gratuită şi şansa de a ataca agresiv cu pneuri noi. Acest lucru nu era o opţiune din locul în care ne aflam. Acum este clar că gestiunea pneurilor va fi, fără îndoială, un accent clar în acest an. Audi a făcut o treabă bună. Felicitări şi celor de la Aston Martin! Au reuşit o evoluţie bună aici”, a declarat același Jens Marquardt, după cursa de duminică.
Următoarea etapă din DTM va avea loc la 17-19 mai, la Zolder (Belgia).
Clasament general piloți DTM Hockenheim (Top 10)
1. Marco Wittmann 34p
2. Robin Frijns 31p
3. René Rast 25p
4. Nico Müller 22p
5. Mike Rockenfeller 20p
6. Timo Glock 20p
7. Bruno Spengler 16p
8. Philipp Eng 15p
9. Loïc Duval 10p
10. Sheldon Van der Linde 8p
Clasament general echipe DTM Hockenheim
1. Audi Sport Team Abt Sportsline 53p
2. BMW Team RMG 50p
3. BMW Team RMR 35p
4. Audi Sport Team Phoenix 30p
5. Audi Sport Team Rosberg 27p
6. BMW Team RBM 9p
7. R-Motorsport 1 7p
8. R-Motorsport 2 2p
9. WRT Team Audi Sport 1p
Clasament general constructori
1. Audi 110p
2. BMW 93p
3. Aston Martin 9p