eSports, CNDC 2021: Prima „bătaie”, pe ploaie. Patru echipaje se luptă pentru titlu

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 09.04.2021 - 13:17
Prima cursă în condiții de ploaie din istoria Racing League Romania.
Prima cursă în condiții de ploaie din istoria Racing League Romania.
Prima cursă în condiții de ploaie din istoria Racing League Romania.
Prima cursă în condiții de ploaie din istoria Racing League Romania.

Cea de-a șaptea cursă a Campionatului Național Digital pe Circuit (CNCD) 2021 – RLR BMW GT Challenge, desfășurată pe circuitul virtual de la Zandvoort, a fost prima în condiții de ploaie din istoria Racing League Romania.

SHARE

Aproape două săptămâni de antrenament pe pistă uscată au fost șterse cu buretele în momentul în care prognoza a fost anunțată: seara de cursă avea să fie ploioasă de la un capăt la altul. În acest context, esențială devenea precalificarea în cea de-a doua grupă, de vreme ce disiparea apei de pe trasa ideală era un avantaj pentru cei porniți mai târziu.

Astfel, Victor Nicolae (Aqirys Racing) și Dragoș Simion (Willi Motorsport) au fost retrogradați în linia a doua a grilei de către cei ce i-au succedat. Mihai Șuțeanu (Walk Racing) și-a arătat încă din calificări viteza superioară, reușind să coboare sub un minut și cincizeci de secunde pe turul de circuit de la Zandvoort pentru a semna un pole position cu peste jumătate de secundă avans în raport cu Cristian Berindea (Motul eSports).

Incidente și erori strategice

Parcursul echipajului Walk Racing a avut două mici sincope. Mai întâi, o frânare târzie în turul al doilea din partea lui Șuțeanu i-a permis lui Berindea să treacă la conducere pentru doar patru tururi, după care s-a produs rocada la indigo, în același viraj.

Ulterior, Victor Taraș a preluat mașina de la Șuțeanu și s-a confruntat cu o problemă binecunoscută din realitate: ieșirea de la standuri necesită un grad foarte mare de precauție, deoarece e foarte aproape de intrarea în primul viraj. O penalizare de 15 secunde pentru atingerea unei alte mașini a fost însă compensată prin ritmul susținut, iar astfel Walk Racing a triumfat de o manieră categorică, risipind dubiile după succesul conjunctural de pe Nurburgring.

Citește și:

Volkswagen continuă ofensiva electrică cu SUV-ul urban ID.4

La rândul său, Berindea a avut parte de un contact cu un pilot întârziat și i-a cedat poziția secundă insistentului Dragoș Simion. Ulterior, în ora a doua a cursei, Sergiu Nicolae nu a avut emoții în a-și păstra acest loc în fața lui Andrei Bechir, fapt ce s-ar putea dovedi crucial în economia campionatului. Încă din turul secund au lipsit din această luptă pentru podium echipierii Aqirys Racing. Mai întâi, Victor Nicolae s-a răsucit în urma unui contact cu Simion, apoi a recuperat furtunos opt poziții și a intrat mult prea rapid la standuri, fiind penalizat cu 30 de secunde pentru viteză excesivă.

Cum erorile nu vin niciodată singure, Aqirys Racing au mai trecut o dată pe la boxe deoarece montaseră anvelopele nepotrivite, fapt ce l-a retrogradat pe Alex Cascatău până pe poziția a 20-a, de unde a tot avansat pentru a trece linia de sosire în puncte, al nouălea.

Aceeași greșeală strategică a retrogradat și echipajele Textar eSports și Zecarul eSports, oferind oportunitatea de a încheia în Top 5 celor de la Smart Driving (Lucian Cîmpean și Radu Dumitrescu) și GP24 eSports (Robert Prepeliță și Alexandru Dobrea).

Citește și:

TEST Bentley Bentayga V8 First Edition Mulliner - Lordul SUV-urilor

Patru echipaje, favorite la titlu

Doar trei etape mai rămân de disputat din actualul sezon și lupta la vârf este deosebit de strânsă, cu patru echipaje care au cunoscut gustul succesului.

În afara liderilor (Willi Motorsport), celelalte echipaje nu-și mai permit vreo contraperformanță, dată fiind regula ce permite scăderea celor mai slabe două rezultate. Peste două săptămâni urmează runda de o oră de la Monza, apoi cea de două ore de la Spa-Francorchamps și finala de patru ore de la Barcelona.

Nașterea Echipei Naționale de Sim Racing

Pe 3 aprilie, a avut loc un eveniment special organizat de prestigioasa comunitate Racing Club International – o etapă de anduranță de șase ore pe traseul britanic Oulton Park la care au luat startul 31 de echipaje. Această cursă a reprezentat debutul pentru selecționata Racing League Romania și a fost compusă dintr-un echipaj de categorie Silver, prin alăturarea a trei sim raceri cu licențe Pro (Cristian Berindea, Victor Nicolae și Andrei Bechir), și un amator (Alexandru Șiclovan).

Echipajul românesc a semnat timpul de pole position și cel mai rapid tur în cursă, însă o serie de incidente în primele ore i-au constrâns la o cursă de recuperare încheiată cu un progres considerabil. Modelul BMW M4 GT4 al Logitech Team RLR a revenit în același tur cu liderul și a trecut linia de sosire pe poziția a patra.

Următoarea cursă are loc pe 19 aprilie, la Monza.

Clasament General

  1. Willi Motorsport (Simion-S.Nicolae) 107p
  2. Motul eSports (Berindea-Bechir) 91p
  3. Walk Racing (Taraș-Șuțeanu) 77p
  4. Aqirys Racing (Cascatău-V.Nicolae) 77p
  5. Textar eSports (Rusu-Toader) 50p

Clasament piloți debutanți

  1. Marian Andrei (Racelogic) 119p
  2. Paul Greavu (MV Racing) 83p
  3. Sebastian Ola (Zecarul eSports) 77p

Clasament piloti licențiați

  1. Sergiu Nicolae (Willi Motorsport) 127,5p
  2. Alex Cascatău (Aqirys Racing) 111,5p
  3. Radu Dumitrescu (Smart Driving) 62,5p

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te