De la startul primei etape a CNVC 2022 lipsesc campionii en-titre de la cele două categorii, însă vor fi prezente nume grele din motorsportul românesc precum Costel Cășuneanu (Skoda Fabia R5), Octavian Ciovică (Radical SR8), Alexandru Pițigoi (Porsche 911 GT3 CUP) sau Emil Ghinea (Norma M20F). Aceștia se vor lupta cu secundele pentru a se impune pe traseul unde în 2021 victoria i-a revenit lui Călin Manițiu, care a profitat de ploaia căzută chiar înainte de startul favoriților.
Flashback, Trofeul Râșnov 2021
Nou regulament, cu Performance Factor
Runda de la Râșnov este prima în care va funcționa oficial noul regulament cu Performance Factor, modul în care mașinile de concurs vor fi repartizate în categorii, grupe și clase. Vor rămâne două categorii, I pentru mașinile de producție și II pentru monoposturi, însă va fi o diferență de stabilire a grupelor, anunță Federația Română de Automobilism Sportiv.
În total, 66 de piloți vor concura la Categoria I, împărțită în 6 grupe, iar 3 piloți cu monoposturi se duelează la Categoria II.
Dominic Marcu (Tesla Model 3 Performance) și Andrei Barbu (Mini Cooper SE - MIMI EVO) iau startul în competiția dedicată mașinilor electrice. Iar la Istorice vor pilota 8 sportivi, dintre care 4 în cadrul proiectului Dacia Revival.
Traseul Trofeul Râșnov are o lungime de 3,75 kilometri, iar diferența de altitudine este de 212 metri. Sâmbătă, 2 aprilie, sunt programate manșele de recunoașteri și antrenamentele cronometrate, iar duminică, 3 aprilie, la ora 13:30, se va da startul celor două manșe de concurs.
EVO, un nou capitol pentru primul MINI electric de curse din lume dezvoltat 100% în România
După ce a debutat oficial într-o cursă în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă din 2020 şi a avut un program competiţional extins în 2021, primul MINI electric de competiţie din lume, dezvoltat 100% în România și botezat „MIMI” a trecut printr-un proces amplu de transformare pentru noul sezon de curse și a devenit „MIMI EVO”.
În 2022, proiectul este coordonat de Engage Engineering, o echipă de ingineri cu multe performanţe remarcabile în motorsportul românesc - de la bipostul Norma M20FC care a dominat absolut Campionatul Naţional de Viteză în Coastă în sezonul 2019, cu Emil Nestor la comenzi, până la primul model Dacia Duster pregătit pentru Rally Raid. Interesant, mulţi membri ai echipei Engage Engineering s-au format în proiectul Blue Streamline de Formula Student al Politehnicii din Braşov, cea mai de succes echipă românească într-o competiţie care a format mulţi ingineri valoroşi de curse.
Citește și: Goodwood - Festivalul Vitezei: Cursa extremelor
Astfel, în ultimele trei luni, MIMI a fost supusă unui program de modificări extinse. Cele mai importante transformări includ un proces amplu de reducere a masei, un nou sistem de frânare care include discuri MINI John Cooper Works Brembo şi o frână de mână hidraulică, rigidizarea caroseriei şi a suspensiilor, monitorizarea sistemului de propulsie şi a bateriilor, anularea sistemelor de siguranţă activă ale automobilului de stradă (ABS, DSC), reconstrucţia mai multor module electronice şi un megafazor AC-DC activ de înaltă performanţă.
Evident, activitatea de optimizare şi pregătire vor continua de-a lungul sezonului CNVC 2022, folosind informaţiile, măsurătorile şi experienţa acumulate direct în curse.
Calendar CNVC 2022
1. Râșnov – 2-3 aprilie
2. Reșița – 9-10 iulie
3. Sinaia – 30-31 iulie
4. Baia Mare – 27-28 august
5. Câmpulung Mușcel – 17-18 septembrie
6. Poiana Brașov – 15-16 octombrie