Noi propuneri de măsuri ce vor fi luate după 15 mai, pentru protecția în muzee și biblioteci

DE Răzvan Chiruță | Actualizat: 12.05.2020 - 13:54
Foto Inquam Photos/Octav Ganea
Foto Inquam Photos/Octav Ganea

Specialiștii Institutului Național de Sănătate Publică au completat recomandările privind măsurile generale de relaxare a restricțiilor impuse de starea de urgență, adăugând soluții pentru muzee și biblioteci.

SHARE

Muzeele fac parte din categoria serviciilor cu potențial mediu-ridicat de răspândire a infecției cu virusul SARSCOV-2, arată Institutul Național de Sănătate Publică, prin urmare specialiști propun respectarea următoarelor măsuri de protecție:

Citește și Toate măsurile de prevenție după 15 mai. Mască obligatorie și verificarea temperaturii la serviciu


Măsuri care privesc angajații și răspunderea individuală

Angajații vor respecta măsurile de precauție universal valabile:
- portul obligatoriu măștii (medicale/non-medicale), care pentru o protecție eficace trebuie să acopere atât gura, cât și nasul;
- izolarea la domiciliu în cazul în care prezintă simptomatologie de infecție respiratorie (tuse, stănut, rinoree, febră, stare gnerală alterată);
- izolare la domiciliu în cazul în care a venit în contact cu un caz suspect sau confirmat de infecție cu virusul SARS COV-2 și respectarea măsurilor aplicabile, în vigoare;
- spălatul pe mâini ori de câte ori este nevoie, evitarea atingerii feței cu mîinile neigienizate.

- acolo unde este posibil, se va evita reutilizarea pliantelor, broșurilor și alte materiale informative în format fizic;
- dezinfecția regulată a suprafețelor;
- dezinfecția aparatelor de audio-guide după fiecare utilizitor;
- aerisirea periodică a încăperilor;
- în cazul încăperilor climatizate cu recircularea aerului se va efectua nebulizare o dată pe săptămână, de preferat la sfârșitul săptămânii și se va efectua dezinfecția instalației de climatizare conform instrucțiunilor producătorului.


Măsuri care privesc accesul și contactul cu publicul vizitator


- coordonarea cu autoritățile de sănătate și cele locale astfel încât asigurarea sănătății angajaților și a publicului să reprezinte obiectivul prioritar;
- deschiderea graduală, fazată, în concordanță cu situația epidemiologică locală, din județul/regiunea în care se află muzeul; 
- se vor plasa la loc vizibil anunțuri scrise privind regulile de distanțare fizică și cele de acces în muzeu;
- limitarea accesului publicului vizitator astfel încât să fie asigurată o distanță de minimum 2 metri între persoane;
- stabilirea unor fluxuri de vizitare unidirecționale pentru facilitarea menținerii distanței fizice;
- accesul publicului va fi permis numai în condițiile purtării de mască (medicală/non-medicală) pe toată durata vizitei în muzeu. Pentru a oferi o protecție eficace, masca trebuie să acopere gura și nasul;
- vizitatorii își vor dezinfecta mâinile cu dezinfectat pe bază de alcool care va fi pus la dispoziție la intrarea în muzeu;
- la intrarea în muzeu se va efectua un triaj observațional și nu se va permite accesul persoanelor prezintă simptome de infecție respiratorie (tuse, strănut, rinoree);
- plasarea de paravane despărțitoare la ghișeele muzeului;
- încurajarea plăților cu cardul;
- restricționarea accesului în sălile de expoziție cu suprafețe mici;
- restricționarea accesului la cafeneaua/bistro-ul muzeului, acolo unde acestea există;
- restricționarea grupurilor de vizitatori, tururilor ghidate, evenimentelor publice și/sau private;
- restricționarea accesului la zone de picnic și spații de joacă organizate în spațiile în aer liber.

Măsuri care privesc angajatorii

- triajul observațional al angajaților și nu vor permite prezența la locul de muncă al persoanelor care prezintă simptomatologie de infecție respiratorie (tuse, stănut, rinoree, febră, stare generală alterată);
- termometrizarea zilnic, la intrarea în serviciu; angajații cu temperatura peste 37,3 Cv vor fi trimiși acasă;
- angajații muzeului vor purta mască (medical/non-medicală);
- se va asigura distanța fizică între angajați de minimum 2 m pentru personalul care lucreză în birouri:
- asigurarea distanței de minimum 1,5 m între angajații care lucrează la birouri orientate față-spate și spate-spate;
- pentru birourile deschise orientate față-față asigurarea separării acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu solutii pe bază de alcool;
- dezinfecția suprafețelor de lucru la începerea serviciului și apoi o dată la 4 ore;
- acordarea pauzelor de masă eșalonat, cu respectarea distanței fizice de minimum 2 m;
- aerisirea periodică a încăperilor;
- în cazul încăperilor climatizate cu recircularea aerului se efectua nebulizare o dată pe săptămână, de preferat la sfârșitul săptămânii și se va efectua dezinfecția instalației de climatizare conform instrucțiunilor producătorului. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te