Nereguli privind un contract de achiziţionare de echipamente de protecţie la Spitalul Witting

DE Alex Darvari | Actualizat: 01.04.2021 - 16:18

Echipa de control de la Ministerul Transporturilor care a făcut verificări la Spitalul CF Witting a constatat nereguli la încheierea şi derularea unui contract privind achiziţionarea de echipamente de protecţie, unitatea medicală primind măşti FFP 2 neconforme.

SHARE

 Astfel, membrii comisiei de evaluare au declarat câştigător un ofertant fără ca acesta să îndeplinească toate condiţiile, se arată în sinteza raportului de control. "Având în vedere indiciile constatate privind săvârşirea unor posibile infracţiuni (...) propunem sesizarea organelor de urmărire penală cu privire la indiciile constatate", scrie în document. Două percheziţii au avut loc, în 26 martie, în Bucureşti, la Spitalul CF Witting şi la sediul unei firme, într-un dosar vizând achiziţia de echipamente de protecţie anti-COVID, potrivit news.ro.

 
Potrivit Ministerului Transporturilor, echipa din cadrul ministerului care a făcut controlul la Spitaluil Witting a verificat, prin sondaj, un contract de furnizare din 21 septembrie 2020, încheiat de spital cu un furnizor.

Procedura aleasă a fost "negocierea fără publicarea prealabilă a unui anunţ", pentru achiziţionarea echipamentelor necesare, până la "iniţierea şi finalizarea unei proceduri de achiziţie, respectiv licitaţie deschisă sau procedură simplificată". Valoarea totală a achiziţiei pentru contractul de furnizare şi a actului adiţional aferent este de 1.158.679,20 lei.

Durata contractului a fost stabilită iniţial până la 31 decembrie 2020, ulterior fiind prelungită până în 30 aprilie 2021, printr-un alt act adiţional.

"Menţionăm că nu au fost puse la dispoziţia echipei de control documente din care să rezulte modul în care au fost stabilite cantităţile necesare de echipamente medicale/dispozitive, în baza cărora au fost încheiate contractele cu furnizorii de materiale medicale. Totodată precizăm faptul că actul adiţional şi anexa acestuia nu conţin viza pentru control financiar preventiv şi nici semnătura persoanei împuternicite cu această atribuţie", se arată în sinteza raportului întocmit în urma controlului.

Sursa citată precizează că, după ce s-a constatat lipsa vizei CFP de pe actul adiţional nr.1/31.12.2020 şi de pe anexa ataşată actului, ulterior, echipei de control i-a fost pus la dispoziţie actul adiţional menţionat cu viza CFP nr.357/03.03.2021.

Referitor la încheierea şi derularea contractului, s-a constatat că pentru furnizor era prevăzută obligaţia de a furniza produsele înlăuntrul graficului de livrare prezentat în propunerea tehnică, anexă la contract. Din oferta tehnică pusă la dispoziţia echipei de control nu se regăseşte graficul de livrare.

În contract se prevede că spitalul are dreptul de a inspecta sau testa produsele, pentru a verifica conformitatea lor cu specificaţiile din anexa/anexele la contract, iar în cazul în care acestea nu corespund, are dreptul să îl respingă, iar furnizorul are obligaţia, fără a modifica preţul contractului, să înlocuiască produsele pe cheltuiala sa în termen de maxim 48 ore sau de a face toate modificările necesare pentru ca produsele să corespundă specificaţiilor lor tehnice.

De asemenea, se prevede că ambalarea va respecta strict cerinţele, fiind însă constatat că modul în care echipamentele au fost ambalate, marcate, precum şi documentaţia din interiorul sau din afara pachetelor nu corespund cu detaliile precizate în Fişa tehnică a produsului.

Totodată, s-a constatat că furnizorul nu a deţinut şi nu deţinea la momentul controlului aviz de funcţionare pentru importul şi distribuţia de dispozitive medicale.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.