Gigantul băuturilor Coca-Cola a anunțat o creștere a prețurilor pentru toate produsele sale începând cu luna septembrie. Pe lângă băuturile răcoritoare, vor fi afectate și ceaiul rece, spritz-urile, băuturile energizante și apa.
Scumpirea a foist anunțată, deocamdată, poentru Germania unde trăiesc peste 600.000 de români.
Coca-Cola, Sprite și Fanta, scumpire semnificativă din septembrie. Merită să faci provizii?
Cei cărora le place să bea Coca-Cola, Fanta și Sprite ar putea fi dezamăgiți în curând: Producătorul de băuturi Coca-Cola a anunțat că va crește prețurile de achiziție pentru comercianții cu amănuntul pentru toate produsele începând cu luna septembrie. Florian von Salzen, directorul general al Coca-Cola Europacific Partners Germania, a declarat pentru ziarul „Bild”: „Ajustarea prețurilor este în medie de o singură cifră procentuală pentru toate produsele și ambalajele”.
Potrivit Bild, care citează persoane din interior, este mai probabil ca majorarea de preț să fie de nouă procente decât de trei procente. Pe lângă băuturile răcoritoare, sunt afectate și ceaiul cu gheață, spritz-urile, băuturile energizante și apa din grupul Coca-Cola. Printre mărcile companiei se numără Lift, Vio, Apollinaris, Mezzomix și Powerade.
Băutură populară: Iată ce se întâmplă cu corpul tău dacă bei Coca-Cola în fiecare zi
Între timp, Coca-Cola stabilește doar condițiile pentru comercianții cu amănuntul - dar nu și prețurile din magazine. Cu toate acestea, acestea ar putea crește semnificativ în cazuri individuale.
Citește și: 5 metode ca să cureți o tigaie arsă. Cum poți folosi o băutură carbogazoasă pentru asta?
De exemplu, un comerciant cu amănuntul de băuturi din Hamburg a declarat pentru ziarul german „Bild” că, în viitor, o ladă cu douăsprezece sticle returnabile de un litru ar putea fi taxată cu 19,99 euro - plus depozitul. Cu toate acestea, când a fost întrebată de ziar, Coca-Cola a declarat că este „neobișnuit” ca acest lucru să se întâmple, dar că nu poate fi exclus.
Motivele pentru care prețurile Coca-Cola sunt mai mari
Prețul de raft fără reducere pentru o ladă de Coca-Cola este între 14 și 17 euro. Cu toate acestea, comercianții cu amănuntul se bazează și pe oferte speciale limitate de mai puțin de zece euro. Un lucru este clar: astfel de promoții vor exista și din septembrie. La urma urmei, comercianții cu amănuntul se bazează pe clienții care vin în magazin datorită acestor promoții - și, în cel mai bun caz, cumpără mai multe produse.
Citește și: FOTO 10 lei sticla de Coca Cola, 3 lei cuburile de gheață pe plajă la Mamaia. Și neplătitor de TVA
Există multe motive pentru creșterea actuală a prețurilor. Managerul Coca-Cola Von Salzen s-a referit, de exemplu, la creșterea cheltuielilor de investiții. „În plus, unele costuri, de exemplu pentru ingrediente, materiale de ambalare și servicii, rămân ridicate”, a continuat managerul. „Cel mai recent, am onorat, de asemenea, performanța angajaților noștri cu o creștere salarială semnificativă”.