Director de operațiuni la Otopeni fără să știe carte

DE Petru Zoltan | Actualizat: 03.08.2021 - 20:13
OPERAȚIUNI Printre responsabilitățile lui Nicolae Stoica pe Otopeni era și degivrarea aeronavelor

Protejatul cuplului Ivașcu – Paris a fost numit într-o poziție cheie la aeroport. S-a constatat că era incompetent.

SHARE

Stoica Nicolae a fost numit director Operațiuni pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București (AIHCB) în mai 2020.

Principalele atribuții ale acestuia erau: organizarea intervenției pentru salvarea victimelor și stingerii incendiilor, activități de deszăpezire și degivrare pentru a asigura disponibilitatea pistei etc. 

În subordine, Nicolae mai avea un compartiment care se ocupa de activitatea de handling. Una dintre firmele care se ocupă de activitatea de handling pe Aeroportul Otopeni este Menzies Aviation România, firmă la care director general și administrator este Cristian Paris, unul dintre patronii lui Stoica Nicolae din perioada 2010-2012.  

Inspecție de la AACR. Deficiențe mari

În perioada decembrie 2020 – ianuarie 2021, Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) a efectuat o inspecție de audit pe Aeroportul Otopeni pentru a verifica modul de aplicare a normelor europene în ceea ce privește respectarea planului de urgență al aerodromului, operațiunile în condițiile de iarnă și în condiții meteo adverse.

Toate acestea erau atributul Direcției Operațiuni, condusă de Stoica Nicolae. 

Pe 4 ianuarie a.c. a fost finalizat raportul de inspecție din care rezultă că s-au constatat cinci neconformități și s-au făcut două observații. 

__________________

Citește și:

Paris din aviație, instalat ilegal în Portul Constanța

Decizie catastrofală: desființarea departamentelor de cybersecurity

Efectul Ivașcu asupra lui Drulă. Infiltrații din Aviație

__________________

De exemplu, inspecția a scos la iveală că nu a fost efectuat exercițiul parțial de verificare a planurilor de urgență în anul 2020 și nici nu s-a efectuat o analiză formală privind modalitățile și responsabilitățile legate de intervenție pe o distanță de 1.000 de metri față de praguri pe direcțiile de aterizare și decolare. 

Comisia de inspecție a mai constatat că există cazuri în care formularele completate de dispeceri sol nu sunt actualizate conform planului de deszăpezire și degivrare. 

S-a mai descoperit că procedura comună AIHCB – ROMATSA de operare în condiții meteo nefavorabile nu conține criterii privind suspendarea operațiunilor în condiții de contaminare a suprafețelor de manevră cu apă. 

Observațiile au fost că nu se respectă planul de urgență cuprins în Manualul Aerodromului și nici nu s-a făcut o analiză eficientă a implementării planului de deszăpezire.

Nicolae, trimis la „restituire“

În urma constatării acestor nereguli, comisia de inspecție a recomandat Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB) „reinstruirea managerului operațional al Aeroportului Internațional Henri Coandă București, Nicolae Octavian Stoica, cu privire la prevederile specifice domeniului de inspecție (punctul 3 din prezentul raport) din Manualul Aerodromului AIHCB“. 

Nemulțumit, Stoica Nicolae a trimis mai multe e-mail-uri către AACR, în care a formulat o serie de obiecțiuni cu privire la actul de control.

Mai mult, a solicitat să i se spună „care din constatările echipei de inspecție a AACR“ au generat recomandarea de reinstruire a sa. 

Însă, printr-o adresă trimisă de directorul general al CNAB, Florin Dumitrescu, conducerea AACR a fost informată că „obiecțiunile transmise (…) de către domnul Nicolae Octavian Stoica, director Operațiuni Aerodrom (…) nu au fost asumate în mod oficial de către Managerul Responsabil al AIHCB (directorul general al CNAB), reprezentând punctul de vedere personal al emitentului“. 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.