Tragedia din Essex. Una din rutele de trafic al chinezilor trece și prin România

DE Adina Mutăr | Actualizat: 25.10.2019 - 21:42

Poliția care investighează moartea a 39 de persoane într-un TIR din Grays, Essex, crede că este vorba de aceeași rețea care de peste 20 de ani aduce chinezi în Marea Britanie, una dintre rute trecând și prin România, informează Daily Mail.

SHARE

Evenimentele teribile din ultimele zile nu sunt decât cel mai recent exemplu al comerțului cu „marfă umană” între China și Marea Britanie, o rută de peste 8.000 de kilometri prin Asia și Europa continentală, care poate dura o lună.

Se crede că cei 39 de migranți asiatici găsiți decedați într-un container în Marea Britanie au fost traficați de aceeași rețea construită de „Mama tuturor Capetelor de șarpe”, care a făcut milioane de dolari din trafic de persoane timp de 20 de ani, până la moartea ei într-o închisoare din SUA, spune Mike Gradwell, fost detectiv al Poliției Lancashire, care cunoaște rețeaua.

Triada „Cap de șarpe”, care a fost condusă de Cheng Chui Ping, cunoscută și sub numele de „Sora Ping”, folosește o versiune chineză de TINDER – MoMo – pentru a ademeni familii chineze disperate de sărăcie, oferindu-le transportul „100% în siguranță” în Marea Britanie, pentru o taxă 20.000 de lire sterline.

Sora Ping a murit într-o închisoare din Texas, în 2014, unde ispășea 35 de ani de închisoare pentru construirea celei mai sofisticate rețele de contrabandiști din lume, care au dus până la 200.000 de imigranți ilegali doar în America. Noul său lider nu este cunoscut încă.

Cei ce doresc să imigreze plătesc într-un depozit online de până la 5.000 de yuani (550 de lire sterline), înainte de a fi înghesuiți în bărci sau containere pentru o călătorie lungă, de o lună, riscantă, la capătul căreia intră sub supravegherea aceleiași rețele, devenind sclavi, pentru a-și plăti „datoria”.

 

Ruta Serbia


Majoritatea ajunge din China în Serbia cu avionul. În Belgrad, oamenii sunt plasați într-o „casă sigură”, până li se fac pașapoarte false, după care sunt transportați pe drum, cu autobuze sau TIR-uri, prin Austria, Belgia sau Olanda, de unde sunt îmbarcați spre Marea Britanie.

 

Ruta Rusia, cu traseu alternativ prin România

 

Ruta rusească prevede și un „traseu alternativ” prin România. Victimele sunt transportate din China în Rusia cu autovehicule, de unde sunt suite în mașini sau trenuri spre Ucraina, de unde ruta se bifurcă. Una, cea mai obișnuită, trece prin Polonia, Republica Cehă, Germania și Belgia, de unde sunt îmbarcate spre Marea Britanie. Cea alternativă trece prin România și Serbia, de unde continuă pe „ruta Serbia”.

 

Ruta Spania


Ruta spaniolă presupune transportul pe calea aerului la Madrid, de unde, tot cu avionul ajung la Dublin, sau la Barcelona, de unde ajung la Londra. La Madrid și Barcelona sunt plasați în „case sigure” pentru a li se face documente false.

Două tragedii s-au petrecut în Marea Britanie înainte de cea de acum, ceea ce indică faptul că rețeaua „Cap de șarpe” este foarte activă.

În 2000, cadavrele a 58 de chinezi au fost găsite într-un container sigilat, fără aer, în portul Dover. Decesul lor a fost cauzat de asfixiere.

Patru ani mai târziu, 23 de chinezi au fost abandonați și s-au înecat în Golful Morecambe.

Triada „Cap de șarpe” a fost implicată în tragedia de la Dover, cel mai grav incident de acest fel din Marea Britanie, care are paralele înfiorătoare cu cea mai recentă descoperire din parcul industrial Waterglade din Grays, Essex.

În ambele cazuri, camioanele au intrat în țară din Zeebrugge, Belgia.

Cele mai recente statistici anuale de la Agenția Națională a Crimei (NCA) din Marea Britanie arată că numărul de chinezi traficați pentru „sclavagism modern” a crescut cu peste 50%, de la 293 în 2017, la 451 în 2018.

În perioada ianuarie-martie a acestui an, alți 131 de sclavi chinezi au fost detectați, dintre care jumătate au fost găsiți de poliția de frontieră din Marea Britanie și de poliția de imigrație, iar alte victime au fost raportate la poliția din West Midlands, Gloucestershire, Cambridgeshire și Londra.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Aici puteti modifica setarile de Cookie -