Românii din Germania, alertați de o serie de escrocherii bancare Ce mesaje primesc?
Un val de escrocherii îi pune în alertă pe românii din Germania. Mesaje care par să vină de la băni sunt distribuite pe e-mail sau SMS. Oamenii sunt sfătuiți să nu acționeze în niciun fel.
Escrocii au început un nou val de atacuri. Românii din Germania au descoperit o serie de mesaje suspecte.
Cei care nu cunosc limba germană sunt cei mai afectați.
O româncă din Germania trage un semnal de alarmă cu privire la astfel de înșelăciuni.
Românii din Germania, alertați de o serie de escrocherii bancare Ce mesaje primesc?
„Nici o bancă nu vă cere date prin telefon!”, avertizează Camellia Kessler, o româncă stabilită în Germania într-un videoclip postat pe o rețea de socializare.
Ea spune că o nouă metodă de înșelăciune care face ravagii în aceste zile. În numele băncilor, escrocii sună oamenii, trimit e-mailuri sau mesaje SMS, cerând date personale sau confirmări prin aplicații precum PhotoTAN sau coduri QR.
Citește și: Escrocherie ce se răspândește alarmant în preajma Revelionului. Primești o poză cu ușa altcuiva
În mesajul ei, femeia subliniază că orice solicitare de acest tip este o tentativă de fraudă, indiferent cât de credibil pare apelul.
„Momentan circulă foarte multe telefoane, e-mailuri și mesaje de acest gen”, explică ea. „Vă rog frumos, fiți vigilenți și nu transmiteți niciodată informații cu caracter personal! Banca nu vă cere niciodată prin telefon să confirmați tranzacții, să trimiteți coduri sau să accesați linkuri suspecte.”, a spus femeia.
Citește și: ALERTĂ! O nouă escrocherie îi lasă pe români fără bani. Cât de ușor sunt atrași în cursă? Cum scapi?
Camellia Kessler îi îndeamnă pe cei care nu vorbesc bine limba germană să ceară ajutorul unei persoane de încredere, pentru a evita să cadă victime acestor escrocherii. „Dacă nu stăpâniți bine limba, apelați la cineva care să vă ajute. Escrocii profită exact de această barieră și manipulează oamenii prin panică și neîncredere.”
Autoritățile germane avertizează de asemenea că băncile nu cer niciodată parole, coduri TAN, PhotoTAN sau acces la conturi prin telefon. În cazul în care ați oferit din greșeală astfel de date, trebuie contactată imediat banca și poliția pentru blocarea accesului la cont, scrie ziarulromanesc.ro.