Nouă politică de certificare a aeronavelor, în SUA, după prăbușirea a două avioane Boeing 737 MAX

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 30.11.2023 - 09:26
Nouă politică de certificare a aeronavelor, în SUA, după prăbușirea a două avioane Boeing 737 MAX - Foto: Profimedia Images
Nouă politică de certificare a aeronavelor, în SUA, după prăbușirea a două avioane Boeing 737 MAX - Foto: Profimedia Images

Administraţia Federală pentru Aviaţie (FAA) din Statele Unite a adoptat o nouă politică de certificare a aeronavelor, după prăbuşirea a două avioane Boeing 737 MAX, în 2018 şi 2019.

SHARE

Nouă politică de certificare a aeronavelor adoptată de FAA impune ca modificările cheie în designul controlului zborului, precum sistemul implicat în prăbuşirea a două avioane Boeing 737 MAX în 2018 şi 2019, să fie considerate ”majore”, transmite News.ro, citând Reuters.

La sfârşitul anului 2020, Congresul a adoptat o legislaţie cuprinzătoare pentru a reforma modul în care FAA certifică noile avioane, cerând producătorilor să dezvăluie FAA anumite informaţii critice pentru siguranţă, inclusiv informaţii despre sistemele care manipulează controalele de zbor fără intervenţia directă a pilotului sau comenzile, după accidentele care au ucis 346 de persoane.

Citește și: Şi-au vândut casele ca să plece trei ani, în croazieră. De ce a fost anulată înainte de îmbarcare?

FAA a declarat că emite, de asemenea, îndrumări suplimentare pentru producătorii de avioane cu privire la modul de identificare a informaţiilor critice pentru siguranţă şi a spus că ambii paşi noi vor ”îmbunătăţi siguranţa certificării aeronavei”.

Boeing nu a dezvăluit FAA detalii cheie ale unui sistem de siguranţă numit MCAS, care a fost legat de ambele accidente mortale şi conceput pentru a ajuta la contracararea tendinţei MAX de a se ridica.

Boeing a spus că continuă ”să lucreze în mod transparent cu FAA pentru a ne asigura că îndeplinim în continuare toate cerinţele în procesul de certificare”.

Airbus nu a comentat imediat.

Un raport al Camerei Reprezentanţilor spune că Boeing nu a reuşit să clasifice MCAS ca sistem critic pentru siguranţă, ceea ce ar fi atras un control mai mare al FAA în timpul procesului de certificare şi a spus că ”FAA a eşuat în supravegherea Boeing şi certificarea aeronavei”.

Accidentele, care au costat Boeing mai mult de 20 de miliarde de dolari în compensaţii, costuri de producţie şi amenzi, au dus la consemnarea la sol timp de 20 de luni a celui mai bine vândut avion.

FAA încă se gândeşte dacă să certifice două variante suplimentare ale MAX – un MAX 7 mai mic şi un MAX 10, mai mare.

Citește și: Averea ascunsă a lui Piedone. Se plimbă cu motoscuterul, deși are în garaj mașini de lux și de epocă

FAA a declarat în iulie că va stabili etape în timpul certificării pentru a ajuta la ”evaluarea dacă orice modificări de proiectare a sistemelor avioanelor ar trebui să fie considerate noi sau neobişnuite şi, prin urmare, necesită un control suplimentar”.

Anul trecut, FAA a acordat Boeing o prelungire mai scurtă a programului de conformitate cu reglementările decât a cerut producătorul de avioane, astfel încât să se poată asigura că compania implementează ”îmbunătăţirile necesare”.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te