Maghiarii se plâng că frontiera cu Austria e paragină. Românii așteptă cu orele să intre în Ungaria

DE Alexandra Lupascu | Actualizat: 10.04.2024 - 08:58
Maghiarii se plâng că frontiera cu Austria e paragină. Românii așteptă cu orele să intre în Ungaria Foto: László Kászoni / MTI
Maghiarii se plâng că frontiera cu Austria e paragină. Românii așteptă cu orele să intre în Ungaria Foto: László Kászoni / MTI

Maghiarii se plâng că frontiera cu Austria e în paragină. Nu se mai fac controale pentru că Ungaria e în Schengen. Pe de altă parte, românii așteaptă cu orele să intre în Ungaria pentru că nu suntem în Schengen.

SHARE

Presa maghiară publică, azi, un reportaj de la granița dintre Ungaria și Austria. Oamenii se plâng că, după intrarea în Schengen, vama a fost desființară și a ajuns în paragină.

În oglindă, România nu e în Schengen și șoferii - mai ales cei de camioane - așteaptă ore în șir să intre în Ungaria.

Ungaria „plânge” după granițe

„În fiecare zi, zeci de mii de oameni din regiunea maghiară Vas pleacă spre Austria pentru a munci. Aici au imaginea degradării lente dar sigure de la punctele de trecere a frontierei austriece care au fost complet abandonate.

Instituțiile au investigat starea actuală a punctelor de trecere a frontierei dintre Ungaria spre Austria, unde regula principală a fost să nu se mai verifice documentele de identitate din 2007. Conducătorii auto spun că din când în când încă se mai cer documentele celor care trec.

Între Kőszeg și Rőtfalva, Rattersdorf, se poate trece granița doar cu bicicleta: și aici te întâmpină un mediu dezordonat, cu un indicator pe clădirea punctului de trecere a frontierei.

Maghiarii se plâng că frontiera cu Austria e paragină. Românii așteptă cu orele să intre în Ungaria

De trei ani există planuri pentru această clădire, dar fostul punct de trecere dărăpănat, înconjurat de epave de mașini și sticlă spartă, nu arată foarte bine.

Granița dintre Kőszeg și Rőtfalva, Rattersdorf, poate fi traversată doar cu bicicleta: un mediu dezorganizat, cu un semn pe clădirea punctului de trecere a frontierei.

Citeşte şi: Austria scoate cifre care ne dau interzis pe viață, în Schengen: „Migranții ne costă 21 miliarde €”

Nu ar fi singurele cazuri

Punctul de trecere a frontierei de la Bucșu nu era într-o stare foarte bună în 2011, iar de atunci nu a făcut decât să se deterioreze.

Pe acoperișul punctului de trecere a frontierei cresc buruieni, ferestrele sunt sparte, peste tot sunt resturi metalice ruginite, iar firele care atârnă sunt împrăștiate în peisaj”, scrie presa maghiară

Renovarea punctelor de trecere a frontierei maghiare dărăpănate și desființarea punctelor de trecere a frontierei non-Schengen neutilizate a fost deja ordonată printr-o hotărâre de guvern în 2019. Procesul ar fi trebuit să fie finalizat până în 2020”, scrie presa maghiară.

Citeşte şi: Lovitură dură pentru România. Când vom intra în Schengen? UE confirmă decizia Vienei

Românii vor „demolarea” granițelor

În timp ce în Ubgaria, punctele de trecere ale frontierei se degradează, iar vameși nu există, controalele la graințele României se întăresc.

Newsweek a scris că, după intrarea României cu aeroporturile în Schengen, timpii de așteptare de la Nădlac, spre exemplu, vor fi mai mari. Una din condițiile pentru intrarea României (parțială) în Schengen o reprezintă intensificarea controalelor la frontierele României cu UE. Este de așteptat ca, în primul rând, camioanele să aștepte mai mult să fie controlate de vameșii români la granița cu Ungaria.

Citeşte şi: Ce au descoperit polițiștii de frontieră într-un camion frigorific. Au sunat la 112

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te