Încă o instituție de presă din Rusia, canalul TV independent Dojd, declarată „agent străin”

DE Alexandru Pop | 21.08.2021 - 10:38
Încă o instituție de presă din Rusia, canalul TV independent Dojd, declarată „agent străin”/FOTO: Agerpres

Justiţia rusă a declarat vineri "agent străin" un canal de televiziune independent "Dojd", statut care i-ar putea îngreuna funcţionarea, intervenind înaintea alegerilor legislative din septembrie, potrivit France Presse.

SHARE

Numele acestui canal de informare cu plată, care emite pe internet, apare de acum pe noua listă oficială a Ministerului rus de Justiţie cu "agenţi străini", desemnare controversată aplicată printr-o lege promulgată în 2012.

Citește și: Ultimul sondaj al sociologului PSD Dîncu arată o miraculoasă opțiune de vot a 102% dintre români

În Rusia, organizaţiile şi persoanele calificate drept "agenţi străini" trebuie să se înregistreze la autorităţi, să efectueze complicate demersuri administrative şi să indice clar acest statut în publicaţiile lor.

Canalul TV independent Dojd, declarat „agent străin”

Lista de "agenţi străini" cuprinde în special organizaţiile finanţate din străinătate şi având activităţi "politice" în Rusia.

Fondat în 2010, canalul "Dojd" beneficiază de o finanţare din partea Uniunii Europene din 2014, potrivit conducerii sale, în special pentru emisiunile vizând promovarea valorilor europene în Rusia.

În iulie, site-ul internet de informaţii rusesc The Insider, care operează din Letonia şi colaborează în special cu grupul de investigaţii Bellingcat, aflat la originea a numeroase dezvăluiri despre serviciile secrete ruseşti, a fost calificat de asemenea drept "agent străin".

În aprilie şi mai, două media ruseşti reputate -Meduza, cu sediul în Letonia, şi Vtimes, înregistrată în Olanda - fuseseră declarate "agenţi străini", pierzându-şi veniturile din publicitate, ceea ce a provocat după câteva săptămâni închidere Vtimes.

Citește și: Bianca Drăgușanu, justițiară în parcare: „Vin unii cu tocairiciuri (…) Mă-ta știe cum parchezi?”

Rusia este acuzată de la sosirea la putere în 2000 a lui Vladimir Putin de strangularea oricărei forme de libertate de expresie la televiziune, dar media online au putut funcţiona mult timp relativ libere.

Pe măsură ce audienţa lor a crescut, în special în cadrul generaţiei tinere, ele au fost vizate la rândul lor şi suferă de o strângere a şurubului din partea autorităţilor de la începutul anului, coincizând cu revenirea în Rusia în luna ianuarie a opozantului Aleksei Navalnîi din Germania, unde primise îngrijiri după ce fusese otrăvit cu agent neurotoxic Noviciok în data de 20 august anul trecut. El este încarcerat de atunci.

Autorităţile ruse şi-au înmulţit în ultimele luni presiunile asupra presei independente, pe fondul apropierii alegerilor legislative din septembrie, potrivit Agerpres.

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.