Românul, probabil absorbit de filmele de „Fast and Furious”, a decis că trebuie să își tuneze singur automobilul pentru a arăta ca „bestiile pe patru” roți din filmele cu Vin Disese și Paul Walker.
Potrivit celor de la RAR, românul și-a confecționat eleronul dintr-un cornier metalic și câteva colțare pentru polițe de susținere.
Postarea celor de la RAR a strâns multe comentarii, dintre cele mai amuzante:
„Am văzut așa uscător de rufe in Ferentari”
„Stim că deja vă zboară gândul la weekend și, pentru că vorbim despre zbor, vă prezentăm acest autovehicul care a venit la RAR Tulcea pentru omologarea elementului de caroserie.
Materiale necesare pentru confecționare: burghiu pentru metal, cornier metalic și colțare pentru polițe din magazinele de bricolaj, improvizații, câteva șuruburi cu piuliță și multă inconștiență.
Citește și: VIDEO Revoluția rusă va fi televizată. Propagandiștii lui Putin își critică liderul în direct
Totuși, dincolo de aspectul mașinii, vă rugăm să conștientizați că astfel de elemente de caroserie confecționate artizanal pot fi un pericol pentru siguranța traficului și a pietonilor, dar nici nu pot îmbunătăți performanțele vehiculului. Despre sancțiunile pe care le riscați nici nu mai vorbim...
Citește și: VIDEO Rusoaică: „Am început să plângem". Bărbații arestați la proteste, trimiși la război
Un astfel de element nu îndeplinește, din punct de vedere tehnic, normele pentru certificarea produselor și nici nu a fost supus verificărilor necesare pentru omologarea de tip a produsului, iar colegii noștri au decis că această improvizație nu întrunește condițiile care stau la baza omologării”, se arată în postarea de pe Facebook a celor de la RAR.
Ce este eleronul și la ce este folosit?
Eleronul este un dispozitiv aerodinamic a cărui funcție este de a mări aderența unui autoturism și de a îmbunătăți estetica acestuia.
Un eleron deviază cursul aerului care circulă deasupra unui autoturism în mișcare în direcție verticală pentru a împinge mașina în sens opus (principiul acțiunii și reacțiunii) generând astfel mai multă aderență (pentru că presiunea dintre suprafața de contact al anvelopei și asfalt este mai mare) cu costul de a micșora viteza maximă (pentru că mărește coeficientul de rezistență aerodinamică), potrivit wikipedia.