În cazul catastrofei aviatice din SUA, Geoffrey Thomas, expert în aviație și editor al 42kft.com, a declarat că elicopterul militar care a lovit avionul nu difuza informații de urmărire (sistemul TCAS de evitare a coliziunilor-n.red.).
Dacă aceste informații ar fi fost primite de sisteme aeronavei de pasageri ar fi putut evita accidentul.
FAA a stabilit rute pentru traficul elicopterelor în zona D.C., deși piloții se pot abate de la acestea. Ruta 6 traversează Aeroportul Național Reagan. Elicopterul armatei părea să călătorească de-a lungul Rutei 4, care se desfășoară la câteva mii de metri de Reagan de-a lungul malului opus al râului Potomac și a intersectat calea zborului zborului American Airlines.
Filmul catastrofei aviatice din Washington. Elicopterul militar nu avea toate sistemele pornite
Coliziunea a evidențiat probleme legate de spațiul aerian aglomerat împărțit de aeronave civile și militare deasupra capitalei SUA. Pe o perioadă de trei ani, au existat 88.000 de zboruri cu elicopterul pe o rază de 48 km de Aeroportul Național Reagan, inclusiv aproximativ 33.000 de zboruri militare și 18.000 de zboruri ale forțelor de ordine, a declarat Biroul de Responsabilitate Guvernamentală într-un raport din 2021.
Citește și: Motivul ciocnirii unui avion de pasageri cu un elicopter in SUA. De ce se poate repeta în Romania
Datorită lungimii mici a pistelor sale, peste 90% dintre zboruri folosesc pista principală a Aeroportului Național Reagan, ceea ce o face cea mai aglomerată din SUA, cu peste 800 de decolări și aterizări zilnice.
Ultimele cuvinte
Reamintim că potrivit LiveATC.net, o platformă specializată în înregistrarea comunicațiilor dintre aeronave și turnurile de control, cu câteva clipe înainte de impact, controlorii de trafic aerian au emis un avertisment echipajului elicopterului Black Hawk, având indicativul de apel PAT25.
Citește și: VIDEO Tragedie la Washington. Un avion civil s-a ciocnit de un elicopter militar. Sunt multe victime
„PAT25, ai un CRJ în câmpul vizual? PAT25, treci prin spatele CRJ.”
Acestea au fost ultimele instrucțiuni primite de echipaj înainte ca elicopterul să intre în coliziune cu avionul Bombardier CRJ700, care transporta 64 de pasageri și membri ai echipajului.
Câteva secunde mai târziu, o altă aeronavă a intervenit prin radio: “Turn, ai văzut asta?”, sugerând că accidentul tocmai se produsese.