Dezvăluiri șocante ale personalului navelor de croazieră: Dacă e înghețată în meniu, a murit cineva

DE Elena Andrei | Actualizat: 10.01.2023 - 09:38
Dezvăluiri șocante ale personalului navelor de croazieră/Foto: Profimedia Images
Dezvăluiri șocante ale personalului navelor de croazieră/Foto: Profimedia Images

Personalul navelor de croazieră dezvăluie ce se întâmplă cu adevărat „sub punte”: de la cadavre în congelatorul de înghețată, la infestări cu gândaci.

SHARE

Anul acesta vor fi lansate peste 30 de noi nave oceanice, fluviale și de expediție, aproape toate funcționând cu combustibili sustenabili, hidrogen sau baterii electrice.

Terminalele de croazieră Horizon și Mayflower din Southampton oferă acum, de asemenea, energie la țărm, astfel încât navele să se poată "conecta" pentru a evita emisiile în port.

În cadrul eco-tururilor, oaspeții vor avea ocazia să se întâlnească cu localnicii pentru a învăța despre agricultura durabilă și obiceiurile tradiționale. Croazierele din 2023 oferă programe inedite, inclusiv curse de karting trăsnite sau zile pur și simplu lenevind la piscină pe o navă fabuloasă.

Printre cele mai fabuloase nave de croazieră care se lansează în 2023 se află un pachebot opulent cu un ou Faberge unic în colecția sa de artă de mai multe milioane de lire sterline.

Însă, personalul navelor de croazieră nu este atât de încântat de „oferte”, pentru că știe că, în timp ce navele de croazieră au o fațadă lustruită, sub suprafața strălucitoare, realitatea este alta, după cum reiese din dezvăluiri pentru FEMAIL, citați de Daily Maill.

Vorbind sub anonimat, două foste membre ale echipajului, care au navigat în întreaga lume, de la Aruba la Antarctica, spun că au amintiri plăcute din timpul petrecut pe mare.

Dar au existat și aspecte mai puțin captivante ale vieții de croazieră, unele dintre amintirile lor de „neuitat” incluzând decese multiple pe mare, întâlniri fierbinți între membrii echipajului și gândaci care se dezlănțuiau prin cabine.

Potrivit Tabak Mellusi & Shisha LLP, pe navele de agrement se produc în medie 200 de decese pe an. 

Majoritatea deceselor sunt rezultatul unor cauze naturale, iar atacurile de cord sunt, de asemenea, frecvente. 

O altă cauză de deces este căderea peste bord, iar Ehline Law Firm raportează că, din 2000 până în 2016, au existat 270 de cazuri de cădere peste bord raportate de companiile de croazieră, în 2015 înregistrându-se cel mai mare număr de cazuri de cădere peste bord, 27. 

Comentând subiectul deceselor, un lucrător își amintește: "Uneori au fost trei sau patru decese pe croazieră. Acest lucru se întâmpla pe o perioadă de două săptămâni. Întrucât eram fotograful de la bordul navei, deseori aveam o selecție de fotografii ale ultimelor lor vacanțe, pe care trebuia să le transmit apoi membrilor familiei.”

„Îmi amintesc un caz foarte trist în care un cuplu în vârstă a venit la bord, iar bărbatul era într-un scaun cu rotile și soția sa îl împingea. Dar, din păcate, ea a murit a doua zi de epuizare din cauza căldurii, așa că un membru al echipajului a trebuit să preia sarcinile legate de scaunul cu rotile.”

În legătură cu decesele, una dintre surse a spus că nu i s-a întâmplat pe navele pe care a lucrat, dar a auzit de un pasager care a căzut peste bord pe o altă navă după ce a băut prea mult.

„Cadavrul nu a fost recuperat niciodată”

Cadavrele se țin în frigiderul pentru înghețată 

Potrivit foștilor noștri membri ai echipajului, dacă nava nu are o morgă - și de regulă, nu are -, cadavrele erau adesea depozitate în congelatoarele de alimente și tot ce se afla înăuntru apărea brusc în meniu.

„Am lucrat pe nave mai mici, de tip expediție, și știai întotdeauna dacă cineva a murit, deoarece în meniul din ziua respectivă apărea înghețată în loc de prăjitură cu ciocolată”, a spus un membru al echipajului. 

„Practic, nu aveam o morgă dedicată, așa că a trebuit să folosim congelatorul pentru a depozita cadavrele. Acest lucru ne-ar fi obligat să scăpăm de toate produsele congelate pentru a face loc. Cea mai mare parte a produselor era înghețat.a.”

Răul de mare este o problemă pentru mulți dintre cei care merg în croazieră. Lucrătorii spun că "vărsăturile fac parte din viața pe mare", așa că s-au obișnuit să vadă oameni bolnavi. 

Pe lângă răul de mare, "norovirusul era, de asemenea, o mare problemă", iar acesta se răspândea ca un foc de paie pe toată nava.

Potrivit CDC, norovirusul este „foarte contagios și provoacă vărsături și diaree”.  Poți lua virusul prin contactul direct cu o persoană infectată, consumând alimente sau apă contaminate sau atingând suprafețe contaminate și apoi introducând mâinile murdare în gură.

În timp ce angajații navelor de croazieră s-au obișnuit să vadă oameni îmbolnăvindu-se, o fostă membră a echipajului și-a amintit un incident pe care nu l-a uitat niciodată.  

„Să văd oameni vomitând a fost neplăcut, cea mai proastă amintire a mea a fost însă atunci când un pasager a făcut caca”, a declarat ea pentru DailyMail.com

„A făcut caca pe podeaua atriumului. A fost literalmente un rahat mare în mijlocul zonei principale de intrare a navei. A fost dezgustător!”

Deșeurile alimentare și umane sunt aruncate peste bord

Navele de croazieră sunt cunoscute pentru oferta lor bogată de mâncare, cu mai multe restaurante și bufete de tip all-you-can-eat. 

Dar ce se întâmplă cu toată mâncarea care rămâne?

Potrivit lucrătorilor de pe nava de croazieră, existau multe deșeuri alimentare și pur și simplu nu era suficient spațiu pentru a le depozita pe toate la bord. Același lucru era valabil și pentru deșeurile umane.

Explicând în detaliu ce s-a întâmplat cu toate chipsurile, aripioarele de pui și tortul de ciocolată nedorite, una dintre femei a amintit: „Din păcate, mâncarea și deșeurile umane au fost aruncate peste bord. Era atât de multă mâncare rămasă de la bufete și restaurante, încât era imposibil să scăpăm de ea. 

Însă, echipajul era deseori „servit” cu „resturi” ce nu puteau fi mâncate.

„În ciuda faptului că existau resturi neatinse, am fost adesea serviți cu chestii dezgustătoare în cantina echipajului, inclusiv capete de pește. Erau cu adevărat oribile!”

Gândacii colcăiau în zonele pentru pasageri

Menținerea curățeniei pe navele de croazieră este o sarcină dificilă, cu schimbări rapide și sute de mii de pasageri care urcă și coboară la bord în fiecare an. 

Prin urmare, foștii lucrători de pe navele de croazieră spun că, uneori, curățenia pe navele uriașe poate fi sub așteptări. 

„Pe prima navă pe care am lucrat, era o navă mai veche, așa că avea mai multe probleme. De fapt, nu mai este în uz. Dar îmi amintesc că erau o mulțime de gândaci în zonele pentru pasageri, era un coșmar cu ei, foșgăiau de colo-colo”, își amintește o fostă membră a echipajului.

„Pe alte nave cred cu siguranță că erau gândaci de pat, deși nu au existat niciodată infestări majore. Covoarele cabinelor mi s-au părut complet scârboase și nu m-aș fi plimbat niciodată fără șosete sau pantofi - chiar dacă erau curățate cu aspiratorul.”

Scene fierbinți între membrii echipajului

Potrivit foștilor lucrători, dragostea pe mare este nelipsită.. 

„Am descoperit că, atunci când ajungi prima dată pe nave, ești catalogat drept "shagger", disponibil pentru sex. Odată catalogat astfel, se întâmplau o mulțime de comportamente obraznice între membrii echipajului”, spune una dintre femei. 

„Odată, doi dintre membri ai echipajului au fost prinși în flagrant făcând sex într-o zonă  publică, pentru pasageri. Managerul lor a trebuit să lupte cu adevărat pentru ca amândoi să rămână la bord, în loc să fie concediați.

„Când vine vorba de a avea relații cu pasagerii, acest lucru era împotriva politicii companiei. Îmi amintesc că, pe prima mea navă, un membru al personalului de croazieră a fost prins cu un pasager la primele ore ale dimineții făcând "chestii" în zona echipajului de sub punte. Inutil să mai spun că acel membru al echipajului a fost concediat și a fost debarcat a doua zi”. 

Băutura, la loc de cinste

Marinarii sunt adesea prezentați ca fiind mari băutori, cu rom și grog din belșug. 

Și se pare că și la bordul unei nave de croazieră băutura face încă parte din cultură.

„Siguranța este extrem de ridicată la bordul navei și, din acest motiv, nu aveai voie să fii în stare de ebrietate în timpul turelor sau în afara acestora. Cu toate acestea, îmi amintesc că băutura era o parte importantă a culturii echipajului și că eram veseli în majoritatea timpului. 

Uneori, acest lucru ajungea la extreme. Îmi amintesc că un membru al echipajului din echipa mea s-a prezentat la tură, la ora 12:00, beat turtă. A și căzut și vorbea împleticit. Managerul l-a trimis să se dezmeticească.”

Cursa pentru a prinde din urmă nava de croazieră 

Cel mai mare coșmar al oricărui turist de croazieră este să fie lăsat în urmă pe țărm. Dar chiar și cei mai experimentați dintre turiștii de croazieră pot fi victime ale acestui lucru,  inclusiv personalul.

Cele două foste membre ale echipajului au cunoscut multe astfel de cazuri.

„A fost un adevărat coșmar pentru ei să se întoarcă pe navă”.

Oferind o perspectivă asupra a ceea ce se întâmpla atunci când se întâmpla acest lucru, una dintre ele a spus:

„De fiecare dată când nava ajunge în port, există întotdeauna un membru al echipajului care nu se întoarce la timp la bord. Dacă nu respectai termenul limită, nava pleca fără tine. Pașaportul tău era lăsat la personalul de la mal și trebuia să te întorci la bord în următorul port.”

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te