sâmbătă 08 noiembrie
EUR 5.0860 USD 4.4037
Abonează-te
Newsweek România

Cea mai veche fabrică de ace din lume are 300 de ani. Acum dă faliment. Care este cauza?

Data publicării: 29.11.2024 • 12:20 Data actualizării: 29.11.2024 • 12:34
Cea mai veche fabrică de ace din lume are 300 de ani. Acum dă faliment. Care este cauza? Foto: Freepik.com (rol ilustrativ)
Cea mai veche fabrică de ace din lume are 300 de ani. Acum dă faliment. Care este cauza? Foto: Freepik.com (rol ilustrativ)

Cea mai veche fabrică de ace din lume are 300 de ani. A rezistat tutuor provocărilor de-a lungul timpului însă acum dă faliment. Sunt mai multe cauze care au dus la acest rezultat.

Cea mai veche fabrică de ace din lume are 300 de ani. Compania a supraviețuit revoluțiilor și a trecut de două războiae mondiale. Dar a venit pandemia de Covid, apoi războiul din Ucraina și problemele financiare s-au extins.

Pe 22 noiembrie, compania a anunțat falimentul.

Cea mai veche fabrică de ace din lume are 300 de ani. Acum dă faliment. Care este cauza?

În 1723 - ciuma tocmai fusese eradicată în Europa, Petru cel Mare a fost primul împărat al Rusiei, iar Prusia era pe cale să devină o mare putere. Bavaria a fost condusă ca un ducat teritorial de către înalta nobilime a familiei Wittelsbach - iar în Schwabach, la sud de Nürnberg, Leonhard Schmauser și-a vândut primele sale tricotaje, cusut și agrafe de păr. Este prima companie de acest gen din lume!

Până la 270 de maeștri, 218 calfe și peste 1.000 de asistenți au fabricat aproximativ 300 de milioane de ace pe an. Ulterior, s-au adăugat cuiele „Sigurd” de renume mondial și, cel mai recent, precizie și componente pentru industria auto sau tehnologia medicală și de climatizare, scrie Bild.ro.

Citește și: Faliment răsunător pentru un mare lanț de mobilă care a fost și în România. 1.400 oameni concediați

Faliment din cauza crizei energetice

Compania, care funcționează ca Schmauser Precision GmbH din 1995 și are peste 100 de angajați în Schwabach, a supraviețuit revoluțiilor și a două războaie mondiale devastatoare. Dar apoi a venit pandemia corona și războiul din Ucraina cu criza energetică.

După cum a spus administratorul de insolvență, Florian Schott, „Wirtschaftswoche”, compania va „suferi de evoluțiile economice generale, problemele au crescut din 2020”.

Citește și: Unul dintre cei mai mari producători auto dă afară 4.000 de oameni. Fabrica din România nu e vizată

Un alt motiv al crizei: După ce au investit masiv în 2008 și 2009 și s-au bazat pe furnizorii de piese pentru industria auto, vânzările s-au prăbușit ca urmare a scandalului diesel. Poverile din faza de investiții pot fi suportate cu greu.

Mai multe articole din secțiunea Internațional
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră