Accidentul aviatic din Milano. Dan Petrescu a cerut să revină pe aeroport și un vehicul de transport

DE Elena Andrei | 05.10.2021 - 20:42
Prăbușirea avionului pilotat de Dan Petrescu/foto: aa.com.tr

A doua zi după prăbușirea unui avion privat lângă Milano, care a ucis toți cei opt pasageri de la bord, printre care miliardarul Dan Petrescu, au apărut noi detalii pentru anchetă.

SHARE

Pilatus PC-12 monomotor pilotat de miliardarul român Dan Petrescu, în vârstă de 68 de ani, s-a prăbușit peste o clădire aflată în construcție în zona de parcare a unei stații de metrou din suburbia Milano, Don Sanato Milano, doar la trei minute după decolare.

La bordul avionului împreună cu Petrescu se aflau soția sa Regina Dorotea Petrescu Balzat, în vârstă de 65 de ani, fiul său Dan Stefan Petrescu, în vârstă de 30 de ani, și un prieten al său, Julien Brossard, cetățean canadian în vârstă de 36 de ani. Mai erau patru membri ai unei alte familii: cetățeanul italian Filippo Nascimbene, 33 de ani, soția sa Claire Stephanie Caroline Alexandrescou, 34 ani, cetățenie franceză, fiul lor de un an, Raphael, și Miruna Anca Wanda Lozinschi, 65, bunica din partea mamei a lui Raphael.

Grupul urma să aterizeze pe aeroportul Olbia de pe insula italiană Sardinia, pentru a petrece câteva zile la vila lui Dan Petrescu, unde îi aștepta mama sa în vârstă.

„Erau bucăți din avion și resturi ale clădirii împrăștiate pe o rază de sute de metri, împreună cu părți ale corpurilor arzând”, a declarat un salvator pentru Agenția Anadolu, unul din zecile de salvatori care au petrecut 18 ore consecutive la fața locului. 

Acesta a specificat că strada pe care s-a prăbușit avionul - 8 octombrie 2001 - fusese  numită după cea mai gravă tragedie a aviației italiene, când 118 pasageri au fost uciși pe aeroportul Linate într-un accident între două aeronave.

Traseul de zbor de doar trei minute al avionului pilotat de Dan Petrescu arată că ceva s-a întâmplat brusc, care și-a schimbat brusc traiectoria.

Potrivit unei reconstrucții preliminare a evenimentului dată de ziarul italian Corriere della Sera, turnul de control de pe aeroportul Linate a intrat în contact cu Petrescu chiar înainte de prăbușire, întrebând: „Ați deviat avionul pentru a evita turbulențele?” La care Petrescu a răspuns doar "Nu."

Imediat după aceea, avionul a dispărut din radar și s-a prăbușit.

În cele din urmă, s-a descoperit că pilotul a comunicat și o schimbare de curs către turnul de control și, imediat după aceea, a cerut un vehicul de transport, ca parte a procedurii  de reintrare.

Citește și

Tragedia de la Milano: cele 16 secunde care au precedat prăbușirea avionului lui Dan Petrescu

Anca Surugiu, partenera de afaceri a miliardarului Dan Petrescu, îi va prelua averea

 

Solicitarea a fost acceptată, iar traficul aerian a fost blocat pe aeroportul Linate timp de 10 minute pentru a se evita riscurile de coliziune.

Ceea ce se știe deja este că avionul, care trebuia să atingă o altitudine de croazieră de 1.500 metri, a continuat să vireze anormal spre dreapta. Cu câteva secunde înainte de prăbușire, acesta avea viteza de 293 de kilometri pe oră la 1.631 de metri deasupra nivelului mării. Două secunde mai târziu, altitudinea a scăzut la 1.615, iar viteza a sărit la aproape 303 kilometri pe oră. Încă două secunde și a coborât la 52 de metri.

În momentul accidentului, vremea era ploioasă, dar nu punea probleme unui pilot experimentat. 

Martorii accidentului au raportat un zgomot puternic pe cer, adăugând că avionul era deja în flăcări înainte de a lovi clădirea.

Probleme la motor ar fi putut provoca un incendiu.

Cutia neagră a avionului a fost recuperată și a fost luată de Paolo Filippini, Mauro Clerici și Tiziana Siciliano, procurorii care gestionează ancheta.

 

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te