Decizia constructorului premium german a fost salutată de sindicat, deoarece aduce o mult aşteptată egalitate la 30 de ani de la reunificarea ţării, relatează Reuters.
Salariile şi orele de lucru sunt şi acum inegale între Estul şi Vestul Germaniei, datele oficiale arătând că muncitorii din fosta Germanie de Est continuă să aibă un program lucru mai lung, şi pentru mai puţini bani, decât omologii lor din Vest.
BMW s-a angajat să reducă programul săptămânal de lucru la uzina sa de la Leipzig, parte din fosta Republică Democrată Germană (RDG) în trei etape, până la 35 de ore pe săptămână în 2026, şi să angajeze 300 de muncitori suplimentar pentru a acoperi decalajul.
"La peste 30 de ani de la căderea Zidului Berlinului, angajaţii grupului BMW nu vor mai trebui să muncească trei ore în plus faţă de colegii lor din vest", a declarat preşedintele Sindicatului BMW AG, Manfred Schoch.
Rivalul Volkswagen AG a luat o decizie similară în luna mai a acestui an, implementând o săptămână de lucru de 35 de ore la uzinele sale din Germania de Est, acelaşi cu cel de la uzinele din Germania de Vest. Cu toate acestea, Volkswagen nu a angajat şi muncitori suplimentari, mizând pe faptul că uzinele din Germania de Est îşi vor creşte productivitatea.