Industria feroviară de marfă din SUA poluează mai mult ca toate termocentralele pe cărbune din acestă țară, deși se prezintă „verde”. Motivul? Locomotivele diesel. Electrificarea transportului feroviar în SUA ar depăşi 1.100 de miliarde de dolari.
Industria feroviară de marfă din SUA poluează mai mult ca toate termocentralele pe cărbune din acestă țară, deși se prezintă „verde”. Motivul? Locomotivele diesel. Electrificarea transportului feroviar în SUA ar depăşi 1.100 de miliarde de dolari.
Uniunea Europeană a fost de acord ca România să nu închidă grupurile energetice pe cărbune, salvându-ne de riscul de blackout și salvând mii de locuri de muncă.
În 1990, România producea 22.000 MW în bandă. De ce a rămas fără curent? Guvernul a închis termocentralele poluante pe cărbune, pentru a respecta înțelegerile europene, dar n-a investit aproape nimic, pentru a pune ceva în loc. O spune chiar actualul ministru al Energiei.
Mașinile electrice au sens în țări ca Norvegia, unde energia e curată, obținută majoritar din surse regenerabile, și nu prin arderea de cărbune sau gaze naturale în termocentrale, cum se întâmplă în majoritatea țărilor, a afirmat vicepreședintele de vânzări al Toyota Australia.
Europa recunoaşte că va trebui să ardă mai mult cărbune pentru a-şi reduce dependenţa de energia rusă.
Creşterea preţurilor la gaze naturale pe piaţa angro din Europa încurajează din ce în ce mai multe companii de utilităţi să facă trecerea la cărbune pentru a genera electricitate.
România este țara cea mai afectată de poluarea provenită de la cele 16 termocentrale pe cărbune învechite de la țările vecine dar care nu sunt membre în Uniunea Europeană.