Frig, bateria învârte greu și motorul nu pornește? În această situație destul de des întâlnită iarna, mai ales dacă acumulatorul este mai vechi sau „slăbit” de mersul preponderent în oraș, puteți încerca să-i dați curent mașinii cu cabluri de la alta. Atenție la procedură, însă!
După ce Ceaușescu a decis că România are nevoie vehicule care să nu depindă de piese de import, inginerii români au „inventat”, la începutul anilor 1980, un motor turbo-diesel V8 pentru camioanele DAC. Un proprietar arată că, la -20 grade, faci focul sub el ca să pornească.
VIDEO De ce au rușii nevoie de o oră și 10 oameni să pornească un SU-27 de 30.000.000 $. Este nevoie de 30 până la 60 de minute și de 10 persoane, pentru a pregăti Su-27.
Majoritatea mașinilor nu mai dispun de cheie fizică pentru acces și pornire, ci de sistem „keyless”, mai confortabil, dar cu cheie electronică sau cartelă alimentată cu baterie. Chiar dacă aceasta se descarcă, însă, șoferul poate, teoretic, să deschidă și să pornească.
Mulți se întreabă, probabil, de ce se punea foc sub camioane și se folosea feștila în epoca Ceaușescu. Se mai pune și acum, însă, în cazul unor temperaturi negative extreme. „Tehnica” de pornire la rece are legătură cu uleiul de motor de slabă calitate și motorina proastă.