Modernizarea căilor ferate din România merge în ritm de melc, deși infrastructura e la pământ, în general, viteza medie comercială ne depășind 40-45 km/h. Pe un tronson vital, de doar 22 km, de exemplu, lucrările au acumulat deja 5 ani întârziere și vor mai dura 3-5 ani.
Magistrala de 1.780.000.000 lei pe care trenurile „zboară” cu 160 km/h pe valea Mureșului, parte a principalului coridor feroviar al țării, Curtici - Constanța, trebuia să fie gata, dar e departe de finalizare. Un pod proiectat prost poate aduce o întârziere de 6-7 ani.
Mai multe picturi misterioase împodobesc tinda bisericii din Gurasada, veche de şapte secole. Ilustrate pe pereți sunt scene din Judecata de Apoi.
Constructorii tronsonului de cale ferată Gurasada – Simeria, consorțiul format din spaniolii de la FCC Construccion și italienii de la Astaldi, riscă să falimenteze companiile românești pentru că nu vor să le plătească facturile pentru lucrările prestate.