Modernizarea căilor ferate din România merge în ritm de melc, deși infrastructura e la pământ, în general, viteza medie comercială ne depășind 40-45 km/h. Pe un tronson vital, de doar 22 km, de exemplu, lucrările au acumulat deja 5 ani întârziere și vor mai dura 3-5 ani.
Reabilitarea Coridorului Feroviar IV Pan European, pentru ca trenurile să „zboare” cu 160 km/h între Brașov și Curtici, a început încă din 2011. Dar, lucrările merg în ritm românesc. Unele tronsoane acumulează întârzieri și de 4 - 7 ani.
Unele dintre cele mai performante și polivalente tractoare la ora actuală vor fi făcute în România. Austriecii de la Syn Trac construiesc o fabrică într-un parc industrial de la Ghioroc, în apropiere de Arad. Investiția totală se ridică la 400 de milioane de euro.
Primarul comunei arădene Ghioroc, Corneliu Popi-Morodan (PNL), a câştigat al treilea mandat consecutiv cu 95% din voturile valabil exprimate.