Țara unde părinții nu mai cred în prezența fizică a copiilor la școală. ”Viața e prea scurtă”

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 22.09.2023 - 09:03
Părinții consideră că nu mai este necesară prezența elevilor la școală Foto : Pixabay.com (imagine cu rol ilustrativ)

Unii părinți nu mai văd participarea zilnică la școală ca fiind vitală, arată un raport referitor la absenteismul școlar într-o țară europeană. După ce au trecut prin pandemia de Covid s-au schimbat prioritățile. Ei spun că viața este prea scurtă pentru acest lucur.

SHARE

Părinții nu mai sunt de acord cu opinia conform căreia copiii lor trebuie să fie la școală cu normă întreagă, potrivit unei noi cercetări, care spune că a existat „o schimbare seismică” a atitudinilor față de prezență de la pandemie.

De zeci de ani, participarea la școală a tuturor elevilor în fiecare zi pe parcursul perioadei de semestru a făcut parte dintr-un contract social între școli și familii, dar raportul spune că acest lucru nu mai este cazul.

Țara unde părinții nu mai cred în prezența fizică a copiilor la școală. ”Viața e prea scurtă”

Perturbarea cauzată mai întâi de Covid, apoi agravată de o criză a costului vieții și de o epidemie de sănătate mintală în rândul tinerilor , a dus la ceea ce cercetătorii descriu ca fiind o defalcare profundă a relației dintre școli și părinți din spectrul socio-economic .

În consecință, unii părinți nu mai cred că este responsabilitatea lor să se asigure că copilul lor este la școală în fiecare zi, declanșând „o criză națională în toată regula” în frecvența școlii care va necesita „un efort monumental, cu mai multe servicii”, dacă urmează a fi inversat, se arată în raportul citat de The Guardian.

Absența generală în școlile din Anglia a crescut cu peste 50% din 2019, în timp ce absența persistentă - atunci când elevii pierd 10% sau mai mult din sesiuni - s-a dublat, ceea ce a stârnit îngrijorare larg răspândită și o serie de intervenții din partea miniștrilor.

Raportul, întocmit de agenția de cercetare a politicilor publice Public First, se bazează pe conversațiile de grup cu părinți din diferite medii din țară, care aruncă o lumină asupra motivului pentru care copiii nu sunt întotdeauna la lecții.

„Înainte de Covid, eram foarte important să aduc copiii la școală: participarea a fost un lucru important”, a spus un părinte din Manchester, cu doi copii de cinci și 10 ani. „Educația a fost un lucru important. După Covid, nu o să te mint, părerea mea despre prezență și absență acum este ca și cum chiar nu-mi mai pasă. Viata e prea scurta."

Între timp, vacanțele la termen au devenit acceptabile din punct de vedere social pentru toate grupurile socio-economice, se arată în raport, în timp ce ultimele zile de grevă ale profesorilor au contribuit la subminarea narațiunii de spre prezență: „în fiecare zi contează”.

Citește și: Cristi Danileț, mesaj dur după greva profesorilor:”Golurile acestei generații, irecuperabile”

Un părinte din Long Eaton, Derbyshire, cu doi copii de 13 și 17 ani, a spus: „Cred că în special anul acesta, cu toate grevele profesorilor, părinții au fost mai lași și se gândesc: „Ei bine, profesorii nu sunt, așa că dacă vreau să-mi scot copilul afară pentru câteva zile, o voi face pentru că ei au făcut-o.”

Raportul sugerează că amenzile pentru neprezentare ar trebui revizuite și potențial abolite, deoarece sunt profund nepopulare și servesc doar la înstrăinarea în continuare a părinților. De asemenea, subliniază că presiunile asupra nevoilor educaționale speciale și a serviciilor de sănătate mintală joacă un rol în criza de participare și sugerează că investițiile în aceste două domenii vor îmbunătăți frecvența.

Ayesha Baloch, consilier politic de la organizația de caritate pentru educația tinerilor Impetus, a declarat: „Știm că frecventarea regulată la școală este vitală pentru succes și că tinerii care primesc mese gratuite la școală lipsesc în mod persistent [aproximativ] dublu față de cei care nu sunt eligibili. . Dar până nu înțelegem ce se află în spatele acestei creșteri a absenței, nu o putem aborda în mod adecvat.”

Citește și: Ordonanța privind creșterea salariului profesorilor, publicată. Ce înseamnă de fapt majorarea de 25%

Paul Whiteman, secretarul general al sindicatului liderilor școlilor NAHT, a adăugat: „Guvernul chiar trebuie să-și dubleze eforturile și să angajeze resursele necesare pentru a aborda această problemă. În special, trebuie să existe o investiție mai mare în echipe de specialiști care lucrează direct cu elevii care lipsesc frecvent școala și familiile lor.”

Secretarul umbră pentru educație, Bridget Phillipson, a spus: „Aceasta este o dovadă clară și alarmantă că sub conservatori relația dintre școli și familii s-a rupt catastrofal. Muncii știe că educația este esențială pentru a distruge barierele din calea oportunităților și a sparge plafonul clasei.”

Un purtător de cuvânt al Departamentului pentru Educație a declarat că miniștrii au crescut numărul de centre de prezență și de mentori de prezență. „Am reunit, de asemenea, o alianță de acțiune de participare a liderilor din întreaga educație, asistență socială și sănătate pentru a discuta despre importanța problemei și a numeroșilor ei factori.”

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te