miercuri 08 octombrie
EUR 5.0963 USD 4.3898
Abonează-te
Newsweek România

Ministerul Educației este deconectat de realitățile sociale din România. Ce spun elevii despre burse

Data publicării: 28.08.2023 • 08:43 Data actualizării: 28.08.2023 • 08:43
Ministerul Educației este deconectat de realitățile sociale din România. Ce spun elevii despre burse Foto: Profimedia Images (fotografie cu caracter ilustrativ)
Ministerul Educației este deconectat de realitățile sociale din România. Ce spun elevii despre burse Foto: Profimedia Images (fotografie cu caracter ilustrativ)

Modificarea sistemului de acordare a burselor, solicitată de mai multe asociații ale elevilor: Ministerul Educației este deconectat de realitățile sociale din România.

Modificarea sistemului de acordare a burselor, solicitată de mai multe asociații ale elevilor: Ministerul Educației este deconectat de realitățile sociale din România, conform edupedu.ro

„La nivelul reglementării burselor de ajutor social, ni se arată din nou faptul că Ministerul Educației este deconectat de realitățile sociale din România.

Acestea sunt acordate numai elevilor ai căror părinți au un venit mediu net lunar pe membru de familie mai mic de 50% din salariul minim net pe economie.

Citește și: Județul în care unul din trei elevi nu a luat 5 la Evaluarea Națională. Vor intra, totuși, la liceu

Astfel, un copil ai cărui părinți câștigă amândoi salariul minim pe economie este considerat “prea bogat” pentru a beneficia de această bursă și a fi sprijinit de către stat.

Bursele sunt prea puține

Iată ce apare în document despre bursele de merit: „La nivelul burselor de merit, este specificat faptul că vor primi burse maxim 30% din elevii dintr-o clasă, spre deosebire de Legea învățământului preuniversitar, unde numărul de elevi era de minim 30%.

Având în vedere faptul că admiterea la liceu se realizează într-un mod ierarhic (ierarhiile fiind accentuate prin noua lege), elevii care au intrat la un liceu “mai bun” sunt pedepsiți, neavând posibilitatea să beneficieze de burse, în ciuda rezultatelor școlare.

Considerăm că propunerea ar avea sens strict în cazul învățământului gimnazial, unde elevii sunt repartizați în funcție de circumscripție.”

Mai multe articole din secțiunea Educație

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră