De ce un copil care nu face mediații poate lua doar 5-6 la matematică, la evaluarea națională

DE Andrei Vasilescu | 18.06.2020 - 14:04
Secretarul de stat Luminița Barcari Foto: Digi24
Secretarul de stat Luminița Barcari Foto: Digi24

Sinceritatea unui secretar de stat din Ministerul Educației a stârnit o întreagă polemică pe tema meditațiilor și a calității învățământului din România.

SHARE

"După părerea specialiștilor au fost subiecte normale. Chiar mă uitam pe rețelele de socializare, un copil care învață la școală, nu neapărat cu meditații ar fi putut să ia 5 - 6 rezolvând aceste subiecte", a spus Luminița Barcari, secretar de stat la Ministerul Educației .

Ea a completat că nu aceste note sunt obiectivul, ci ca "elevii să meargă mai departe în învățământul liceal sau profesional". 

"Este o măsură a gradului lor de pregătire. Nota reflectă cât știe copilul și să își formeze competențele", a spus Luminița Barcari.

Publicația educatieprivata.ro a obținut câteva explicații chiar de la secretarul de stat Luminița Barcari. 

Educatieprivata.ro: Ce ați vrut să spuneți atunci când ați afirmat că un copil care nu face meditații poate să ia nota 5-6 la proba de matematică?

Luminița Barcari: A fost o exprimare nefericită și mi-o asum. Am vrut să spun că subiectele au fost accesibile, chiar si pentru un elev care in această perioadă a lucrat online, fără interacțiune cu profesorul și s-a pregătit singur. Mai ales că există și elevi care nu au avut acces nici la școala online. Știm că nu toți colegii nostri, mai ales in mediul rural, au avut acces la device-uri. Un copil conștiincios, care ar fi repetat materia parcursă în cei patru ani, ar fi reusit sa treaca acest examen.

Totuși, de ce v-ați referit la meditații? De ce sunt ele un factor în succesul la examen?

-Știm foarte bine că fiecare păriunte își dorește, nu neapărat pentru că nu ar fi multumut la școală, dar are senzația că, printr-o muncă suplimentară cu un cadru didactic, insistând pe anumite teme, si șansele lui de reusită cresc.

Dar din ce ați afirmat reiese că partea cu meditațiile nu este o percepție, ci ele reprezintă un factor real în ecuația șanselor la examen.

Da, chiar a fost o exprimare greșită și, încă o dată, îmi asum acest lucru.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te