Drumul de la București la Giurgiu este îngrozitor: are o bandă, iar acolo unde e mai larg trece prin sate și mici orașe. CNAIR spune că acest lucru se va rezolva spre bucuria transportatorilor și a turiștilor care au drum spre Bulgaria și Grecia.
Ckitește și: VIDEO Unde sunt primii 3 kilometri de autostradă chinezească din România
Undă verde pentru Autostrada așteptată de 30 ani. Drumul spre Grecia și Bulgaria, mult scurtat
P𝐞 𝟏𝟗 𝐝𝐞𝐜𝐞𝐦𝐛𝐫𝐢𝐞, 𝐯𝐨𝐫 𝐟𝐢 𝐝𝐞𝐬𝐜𝐡𝐢𝐬𝐞 𝐨𝐟𝐞𝐫𝐭𝐞𝐥𝐞 la contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate al Drumului de Mare Viteză București-Giurgiu. Contractul este finanțat din fonduri europene nerambursabile, are o durată de 18 luni, iar desemnarea câștigătorului este estimată pentru primul trimestru al anului viitor. Această etapă de proiectare va stabili traseul și profilul (autostradă/drum expres), de asemenea și conexiunea cu alte obiective de investiții (Podul Giurgiu-Ruse II).
Și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu estima că antreprenorul chinez al lotului 3 Nord, din Autostrada Bucureștiului A0, ar putea finaliza parțial anul acesta cei 2,3 kilometri care vor asigură conexiunea cu DN2, pentru a putea fi dată în trafic și secțiunea – muzeu a lotului 2, finalizat încă de anul trecut de UMB.
Traseul lotului 3 Nord este cuprins pe teritoriul județului Ilfov între DN2 în dreptul localității Afumați și DN3 în zona Cernica și are o lungime de 8,6 km.
Citeşte şi: VIDEO Bucata de „autostradă-muzeu” de pe Autostrada Bucureștiului, ZERO șanse de inaugurare în 2024
Autostrada vitală spre Giurgiu
• Un Drum de Mare Viteză de la frontiera cu Bulgaria până la rețeaua de Autostrăzi din zona Bucureștiului (A0/A1) va asigura condițiile moderne de transport, nu doar între București și Giurgiu, ci și pe coridoarele europene spre Nădlac II, respectiv Suceava-Siret/Iași-Ungheni.
• Deși DN 5 București-Giurgiu are 2 benzi/sens, drumul tranzitează mai multe localități. Viteza de deplasare este redusă în zonele cu restricții, se produc ambuteiaje și accidente.
• În Bulgaria se lucrează deja la Autostrada dintre Veliko Tărnovo și Ruse, două dintre cele trei secțiuni având constructori și termene estimate de finalizare 2028.
• Autostrada/Drumul Expres înseamnă dezvoltare economică, atragerea de noi investiții, siguranță și confort în trafic.
Schengen este numele unui mic sat din Luxemburg, situat la frontiera cu Germania și Franța, unde s-au semnat Acordul Schengen și Convenția Schengen în 1985 și 1990. Spațiul Schengen este una dintre cele mai importante realizări ale proiectului european. Acesta a început în 1985 ca proiect interguvernamental între cinci țări ale UE – Franța, Germania, Belgia, Țările de Jos și Luxemburg – și s-a extins treptat pentru a deveni cel mai mare spațiu de liberă circulație din lume. Sursa : Consiliul Uniunii Europene.