Fostul ministru al Transporturilor în Guvernul Ciucă și actualul ministrul al Transporturilor în Guvernul Ciolacu, Sorin Grindeau a anunțat printr-o postare pe pagina sa de Facebook că a fost desemnat constructorul pentru lotul 4 al al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, Arpaşu de Jos - Sâmbăta de Sus.
„A fost desemnat astăzi constructorul pentru încă un tronson al Autostrăzii Sibiu-Făgăraș!
Contractul pentru proiectarea și execuția celor 17,6 km ai Tronsonului 3 (ArpașudeJos – Sâmbăta de Sus) a fost atribuit de CNAIR unui antreprenor turc și are o valoare de 1,77 miliarde de lei (fără TVA).
Durata pentru construcția acestui tronson- finanțat prin Programul de Transport 2021-2027- este de 48 de luni: din care 12 luni perioada de proiectare și 36 de luni perioada de execuție a lucrărilor.
Antreprenorul urmează să construiască pe traseul acestui tronson inclusiv 27 de poduri și pasaje.
”, a anunțat Sorin Grindeanu.
Citește și: Statul expropiază terenul pentru autostrada Sibiu–Făgăraș cu 1,5 lei/mp. Proprietarii: Bătaie de joc
Turcii de pe lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș se apucă și de lotul 3
Constructorul care a câștigat licitația pentru pentru lotul 3 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, ArpașudeJos – Sâmbăta de Sus, este Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret. Adică, același care a câștigat licitația și pentru tronsonul 4 al autostrăzii, lotul cuprins între Sâmbăta de Sus și municipiul Făgăraș.
Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S., o companie despre care însă nu există date la Registrul Comerţului, scria în martie zf.ro
Potrivit Ministerului de Finanțe, Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. apare doar cu o filială în București și 4 angajați. Ei au raportat o pierdere de 1.000.000 euro.
Aceleași informații le găsiți AICI
Citește și: Există un tronson de autostradă pe care nici o firmă românească nu vrea să îl construiască
Autostrada Sibiu-Făgăraș are 68 km
Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.
Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.
Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei
Autostrada Sibiu – Făgăraș reprezintă o investiție de aproape 7 miliarde de lei.