Nu este prima dată când Hidroelectrica este amendată de ANRE. Şi anul trecut compania a fost sancţionată cu 365.000 de lei.
Sunt afectaţi aproape 500.000 de clienţi finali Hidroelectrica
”În contextul numeroaselor sesizări şi reclamaţii primite referitor la comportamentul comercial al furnizorului de energie electrică, SPEEH Hidroelectrica SA, am dispus la începutul anului o amplă acţiune de control la furnizorul în cauză", anunţă ANRE.
În urma finalizării acţiunii de control, spune entitatea de stat, "s-au constatat nereguli în activitatea furnizorului, constând în: neemiterea facturilor aferente cantităţilor de energie electrică furnizate celor 482.638 de clienţi finali din portofoliu, pentru fiecare perioadă de facturare şi în intervalul de timp prevăzut în contractele de furnizare a energiei electrice încheiate cu aceştia".
Citeşte şi: Ce a fost sfătuit un client care a vrut să „plece” de la Hidroelectrica, sătul să aștepte facturile
Hidroelectrica nu a transmis sau a întârziat "în transmiterea răspunsurilor la solicitările adresate de clienţi", nu a încheiat sau nu a respectat "termenul de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice, după acceptarea condiţiilor de furnizare şi transmiterea documentaţiei necesare de către client”, conform News.ro.
Pentru faptele constatate, furnizorul de energie electrică Hidroelectrica SA a fost sancţionat contravenţional cu amenda maximă, în valoare de 400.000 lei, reprezentând dublul maximului prevăzut de lege.
Citeşte şi: Nu știe dacă a ajuns abonat Hidroelectrica. Contract, trimis de 6 luni, fără răspuns. Ce e de făcut
ANRE precizează că, în cursul anului 2022, a urmărit constant activitatea Hidroelectrica SA, furnizorului fiindu-i aplicate 71 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 365.000 lei, pentru fapte similare.
”Vom continua să monitorizăm comportamentul tuturor furnizorilor de energie electrică şi gaze naturale în relaţia cu clienţii finali pentru a ne asigura că drepturile lor vor fi respectate”, promite ANRE.