Nivelul subvenției nu acoperă creșterea de cheltuieli generată de punerea în funcțiune a Magistralei 5, așa că și pierderea se majorează cu 24% comparativ cu nivelul înregistrat anul trecut.
Pentru anul în curs, cheltuielile cu personalul vor atinge valoarea de 777,85 milioane de lei, față de 560,67 milioane de lei, cât fusese suma prevăzută în bugetul rectificat Metrorex pe 2019. Rezultă deci o creștere de 38,75%, potrivit portalului Club Feroviar.
„Majorarea cheltuielilor de natură salarială s-a efectuat ca urmare a necesității angajării eșalonate a 947 de salariați pentru Magistrala 5 și a reîntregirii acestor cheltuieli începând cu 01.11.2019”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de Hotărâre de Guvern postat în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Transporturilor.
În buget a fost ”lăsat loc” și pentru majorări salariale în acest an. În 2019, potrivit bugetului rectificat al Metrorex, câștigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială era de 9.140 lei (sumă brută). Pentru anul în curs, acest indicator are o valoare de 10.263 de lei, cu 12% mai mare. (Mai multe amănunte pe clubferoviar.ro)