Autostrada care leagă Transilvania de Moldova, greu de urnit. De 4 ani, fără studiu de fezabilitate

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 30.04.2024 - 15:20
Restart, pentru Autostrada Brașov–Bacău. Se continuă studiul de fezabilitate, în 4 ani n-a fost gata - Foto: news.ro - Imagine cu rol ilustrativ
Restart, pentru Autostrada Brașov–Bacău. Se continuă studiul de fezabilitate, în 4 ani n-a fost gata - Foto: news.ro - Imagine cu rol ilustrativ
Restart, pentru Autostrada Brașov–Bacău. Se continuă studiul de fezabilitate, în 4 ani n-a fost gata - Foto: .bizbrasov.ro
Restart, pentru Autostrada Brașov–Bacău. Se continuă studiul de fezabilitate, în 4 ani n-a fost gata - Foto: .bizbrasov.ro

Prima data s-a vorbit despre Autostrada Brașov–Bacău, parte a A13, prin 2018. În mai 2020, s-a semnat contractul pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic. Dar, în 4 ani, n-a fost gata. Iar CNAIR a desemnat pe 30 aprilie 2024 câștigătorul continuării proiectului.

SHARE

După ce în 2018 Autostrada A8 Târgu Mureș - Iași a piedut prioritatea în fața autostrăzii A13 Sibiu - Brașov - Bacău, a fost stabilit traseul acesteia care va trece pe lângă Sfântu Gheorghe și traversează Carpații Orientali prin Pasul Oituz, ajungând la Onești, spre Bacău, unde va face joncțiunea cu autostrada A7. Dar, deși, contractul pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru Autostrada Brașov–Bacău a fost semnat în 2020, acestea nu sunt gata.

Citește și: CNAIR, îndemn la muncă în greacă pentru Aktor, care lucrează ca melcul pe Autostrada București

Restart, pentru Autostrada Brașov–Bacău. Se continuă studiul de fezabilitate, în 4 ani n-a fost gata

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat, marţi, 30 aprilie 2024, că CNAIR a desemnat câştigătorul contractului pentru finalizarea studiului de fezabilitate a Autostrăzii Braşov-Bacău.

Această autostradă va avea o lungime de 164 de kilometri şi va lega Moldova de Transilvania.

„Restart pentru Autostrada Braşov-Bacău! CNAIR a desemnat astăzi câştigătorul pentru contractul necesar finalizării studiului de fezabilitate al acestei noi autostrăzi. Contractul cu o valoare de 81,2 milioane de lei (fără TVA) va trebui finalizat în maximum 24 de luni pentru de proiectantul român desemnat câştigător”, a anunțat Sorin Grindeanu, pe Facebook.

Citește și: Când vom circula pe primii km din Autostrada de 1.100.000.000 €? Primul tronson care va fi gata


El a mai spus că „acest contract va putea fi semnat după expirarea perioadei în care pot fi depuse contestaţii şi după soluţionarea acestora dacă va fi cazul”.

„Noua autostradă care va asigura conexiunea între Moldova şi Transilvania va avea o lungime estimată de 164 km”, a completat ministrul Transporturilor.

Autostrada A13 Sibiu - Brașov - Bacău are o lungime totală proiectată de 300 kilometri. La ora actuală, se lucrează pe 23% din traseu, pe un singur sector, Sibiu - Făgăraș, în lungime de 68 kilometri. Restul de 77% din traseu este „planificat”. 

Conform termenilor contractuali, A13 Sibiu - Făgăraș ar trebui să fie gata în 2027. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te