La 5 ani de la semnarea contractului pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic (mai 2020), traseul Autostrăzii A13 Brașov - Bacău începe să se contureze.
Compania Națională de Investiții Rutiere a anunțat că a avut noi discuții cu reprezentanții autorităților din județul Covasna privind variantele de traseu propuse.
Citește și: „Minune”! Încep lucrările pe ultimul ciot al Autostrăzii A0 Nord. Gata până la sfârșitul lui 2026?
O nouă autostradă de circa 300 km prinde formă pe hârtie în zona centrală a României
„Compania Națională de Investiții Rutiere și reprezentanții autorităților din județul Covasna au avut noi discuții privind variantele de traseu propuse pentru Autostrada A13 Brașov-Bacău.
Specialiștii CNIR, alături de firma care realizează Studiul de Fezabilitate al Autostrăzii A13, au prezentat posibile variante de traseu pentru județele Brașov și Covasna, cu impact minim asupra comunităților locale și a mediului.
Totodată, analiza variantelor de traseu a luat în calcul amplasarea nodurilor rutiere, astfel încât să asigure accesul rapid la Autostradă și implicit, la Aeroportul Brașov-Ghimbav, a investițiilor actuale și viitoare, cât și a locuitorilor din municipiile Brașov, Sfântu Gheorghe și Târgu Secuiesc.
Citește și: Autostrada A1 Boița – Cornetu, gata în 2028? După 3 ani, turcii încă n-au finalizat proiectul

De asemenea pe traseul A13 au fost prevăzute noduri rutiere care vor facilita mobilitatea și dezvoltarea economică. Nu în ultimul rând, Autostrada A13 va prelua traficul de tranzit, reducând numărul accidentelor rutiere și poluarea.
Citește și: „Dobrogea Expres”, autostrada care ajunge în Delta Dunării e gata după 5 ani. Pe hârtie!
Conform ultimei raportări, pentru studiul geotehnic din cadrul contractului pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate, Prestatorul este mobilizat în teren cu 8 instalații de foraj depășind 9600 ml forați”, a informat CNIR, pe Facebook.
Autostrada Brașov - Bacău are o lungime estimată la 162 km și este considerată cel mai dificil de construit tronson al A13 Sibiu - Bacău, deoarece trece trebuie să traverseze Carpații Orientali, prin Pasul Oituz, pentru a ajunge la Onești, spre Bacău, unde va face joncțiunea cu Autostrada A7.