sâmbătă 06 septembrie
EUR 5.0787 USD 4.3463
Abonează-te
Newsweek România

FOTO În 1937, primul tren de viteză din România făcea București – Constanța în 2 ore. Azi, mai mult

Data publicării: 11.07.2022 • 10:43 Data actualizării: 11.07.2022 • 11:43
Pe 11 iulie 1937, acum 85 de ani, automotorul Malaxa 1001, primul tren de viteză din România, pleca din Gara de Nord din București și ajungea la Constanța în puțin peste 2 ore. / Foto: CFR- Istorie și cotidian, Facebook
Pe 11 iulie 1937, acum 85 de ani, automotorul Malaxa 1001, primul tren de viteză din România, pleca din Gara de Nord din București și ajungea la Constanța în puțin peste 2 ore. / Foto: CFR- Istorie și cotidian, Facebook
Mersul trenurilor / Foto: captură ecran
Mersul trenurilor / Foto: captură ecran

Pe 11 iulie 1937, acum 85 de ani, automotorul Malaxa 1001, primul tren de viteză din România, pleca din Gara de Nord din București și ajungea la Constanța în puțin peste 2 ore, rulând cu o viteză maximă de 110 km/h. Astăzi, cel mai rapid tren face același drum în 2h 02 min.

Conform mersultrenurilor.infofer.ro, astăzi, 11 iulie 2022, cel mai rapid tren București - Constanța, IR 1589, ajunge la destinație în 2h 02 min, dacă nu are, ca de obicei, întârziere. De exemplu, IR 1928 trebuia să facă până la Cosntanța 2h 09 min., dar în numai o oră de la plecarea din Gara de Nord a acumulat o întârziere de 18 minute.

Citește și: FOTO „NBA” pe plaja din Saturn: Nici cei mai tari baschetbaliști nu pot bate mingea pe nisip

Automotorul Malaxa 1001, cunoscut și sub denumirea de „Bălan”, avea două motoare diesel Ganz-Jendrassyk cu șase cilindri în linie, de câte 220 CP fiecare, și atingea o viteză maximă de 110 km/h. Distanța București-Constanța se parcurgea în aproximativ 2 ore si puțin.

Citește și: FOTO Un microbuz cu români s-a înfipt în remorca unui tractor în Ungaria: 2 morți și 9 răniți

Automotorul pe 4 boghiuri (8 osii) avea o greutate în serviciu de 84 tf ( 8238 kN ) era extrem de confortabil pentru vremurile interbelice. Avea aer condiționat și beneficia de servire individuală. Deținea 136 de locuri, cu trei secțiuni diferite.

Mai multe articole din secțiunea Economie

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră