E atât de secetă, încât feribotul e nevoit să-şi suspende activitatea. Pe unde se trece Dunărea

DE Florin Budescu | Actualizat: 22.08.2024 - 09:52
E atât de secetă, încât feribotul e nevoit să-şi suspende activitatea. Pe unde se trece Dunărea - Foto: realitateademehedinti.net
E atât de secetă, încât feribotul e nevoit să-şi suspende activitatea. Pe unde se trece Dunărea - Foto: realitateademehedinti.net

E atât de secetă, încât feribotul e nevoit să-şi suspende activitatea. Pe unde se trece Dunărea. MAE anunţă suspendarea temporară a activităţii de transport cu feribotul.

SHARE

E atât de secetă, încât feribotul e nevoit să-şi suspende activitatea. Pe unde se trece Dunărea. MAE anunţă suspendarea temporară a activităţii de transport cu feribotul, la traversarea fluviului.

Este vorba despre punctul de frontieră Oryahovo - Bechet, începând cu 21 august, din cauza nivelului scăzut al apei.

E atât de secetă, încât feribotul e nevoit să-şi suspende activitatea. Pe unde se trece Dunărea

Site-ul Poliţiei de Frontieră indică faptul că miercuri, la ora 19.00, a fost ultima cursă cu feribotul din România.

”Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează cetăţenii români care intenţionează să călătorească în Republica Bulgaria sau să tranziteze teritoriul acestui stat către Grecia sau Turcia că activitatea de transport cu feribotul va fi suspendată temporar la traversarea fluviului Dunărea prin PCTF Oryahovo-Bechet, începând cu data de 21 august 2024, din cauza nivelului scăzut al apei şi a condiţiilor meteorologice nefavorabile preconizate de vânt puternic.

În acest context, se recomandă folosirea tuturor celorlalte puncte de frontieră deschise traficului internaţional la frontiera româno-bulgară, după cum urmează: Vidin – Calafat, Kardam - Negru Vodă, Durankulak - Vama Veche, Silistra – Ostrov Călăraşi, Dobromir – Krushari şi Kainardzha – Lipniţa (aceste două puncte funcţionează cu orar 08:00-20:00 şi doar pentru autovehicule cu masa totală admisă de până la 3,5t), Nikopol - Turnu Măgurele (feribot) (www.feribot-eurobac.ro), Svishtov - Zimnicea (feribot) (www.ferry.bg), Aydemir (Silistra) - Chiciu (Călăraşi) (feribot) (www.spikaferry.com) şi Ruse – Giurgiu”, transmite MAE, conform Digi24.

Citeşte şi: Un mort și 5 răniți după un atac cu drone în Krasnodar. Feribot feroviar rusesc, lovit portul Kavkaz

Cetăţenilor români care tranzitează punctul de frontieră Ruse li se recomandă să ia în calcul posibilitatea măririi considerabile a timpilor de aşteptare la trecerea frontierei, la taxa de pod, în contextul în care din data de 10 iulie 2024, autorităţile bulgare desfăşoară lucrări de reparaţie a estacadei podului de peste Dunăre.

MAE reaminteşte că, începând cu data de 5 iulie, taxa de pod poate fi plătită şi în sistem online numai pentru autovehiculele cu capacitate de transport de persoane de până la 8+1 - https://ep.customs.bg/eportal/public/index?pageId=40&isActive=id6.

Taxa de pod poate fi în continuare plătită cu cardul bancar sau în numerar, respectiv 2 euro sau 4 leva. În punctele de frontieră bulgare, funcţionează centre de colectare a sumelor de bani provenite din taxe, impozite, amenzi de circulaţie sau taxe compensatorii la regimul vinietei electronice, aplicate pe teritoriul Bulgariei.

Citeşte şi: VIDEO Pleci în vacanță la plajă în Thassos, Corfu sau Zakynthos? Cu cât s-a scumpit feribotul

În astfel de cazuri, cetăţenii români identificaţi de sistem sunt obligaţi să îşi achite toate debitele către statul bulgar, plata efectuându-se numai cu card bancar.

”Subliniem importanţa informării corecte, achiziţionării din timp a vinietei electronice – recomandăm achiziţionarea acesteia înainte de intrarea pe segmentul de drum rutier din Republica Bulgaria supus taxării - şi achitării conforme a taxelor de drum tip TOLL pentru folosirea infrastructurii rutiere publice din Republica Bulgaria, în conformitate cu legislaţia în vigoare”, arată MAE.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te