Noul pod hobanat din municipiul Arad a costat 165 de milioane de lei, dar nu a mai fost recepţionat de administraţia locală, în urma unor deformări vizibile apărute înainte de inaugurare.
Acesta va fi uşurat cu până la 1.500 de tone, pentru a se remedia problemele, urmând să se renunţe la straturi de asfalt de la trotuare, la borduri sau la alte elemente.
Primarul oraşului Arad, Călin Bibarţ, a prezentat situaţia podului, în faţa structurii nerecepţionate, la care au luat parte şi reprezentanţi ai proiectantului şi constructorului.
De ce se deforma un pod construit în judeţul Arad? Urmează lucrări de reparaţii. Ce fac acestea?
Edilul a anunţat că remedierea problemelor de la podul hobanat a început, iar acesta ar trebui să fie dat în circulaţie cel târziu în luna decembrie, deşi iniţial era planificat să fie deschis la începutul verii.
Primarul a spus că a fost stabilită soluţia tehnică de remediere, iar aceasta prevede mai multe etape de lucru, între care demontarea unor elemente ale podului, frezarea straturilor de asfalt de la trotuare.
Citeşte şi: VIDEO Din Podul „Golden Gate” de 500.000.000 € de la Brăila, reasfaltat de 5 ori, țâșnește apă
Scopul: a se reduce greutatea structurii, înainte ca hobanele să fie reglate din nou, astfel încât să dispară valurile care sunt vizibile la nivelul părţii carosabile, conform Agerpres.
El a subliniat că "podul respectă cerinţele de rezistenţă şi stabilitate pentru care a fost proiectat", dar nu sunt respectate cerinţele vizuale, motiv pentru care s-a refuzat recepţia lucrării.
De ce se deforma un pod construit în judeţul Arad? Urmează lucrări de reparaţii. Ce fac acestea? - Foto: Critic Arad
"Asta ca să închidem orice discuţie care a fost de-a lungul ultimelor luni, cum că azi-mâine podul se prăbuşeşte. Şi eu am pus întrebări suplimentare, mi s-a spus că ar putea fi dat în folosinţă, doar că, evident, noi refuzăm, pentru că este acea neconformitate vizuală.
Citeşte şi: Podul „Golden Gate” de la Brăila, de 500.000.000 €, care a fost reasfaltat de 5 ori, se scufundă
Pentru corecţiile ce urmează a fi făcute, s-au propus mai multe faze. Prima etapă este readucerea podului la linia roşie, adică la forma şi nivelul la care ar trebui să fie, apoi, în etapa a doua, diminuarea unor sarcini permanente pentru a corecta deformarea", a spus primarul.
Înainte de retensionarea hobanelor, vor fi demontate elemente ale structurii, cum ar fi parapetele metalice. Toate elementele demontate temporar vor fi reinstalate treptat, pentru a nu se produce alte deformări ale structurii.