Cum arată planul de 500.000.000.000€ al UE prin care ajungem în 8 ore din București la Viena, cu trenul? HARTA
Viteza medie de circulație cu trenul de călători în România este de 55 km/oră. Lucrurile s-ar putea schimba. Vă spunem cum arată planul de 500.000.000.000€ al UE, prin care vom merge din București la Viena doar în 8 ore cu trenul. Harta este foarte clară.
Presa bulgară publică azi o hartă a căilor ferate modernizate din Europa. Surpriza este că distanțele dintre capitalele Europei se vor străbate cu trenul în jumătate din timpul de care avem nevoie acum.
Acest lucru este posibil ca urmare a unui plan UE de investiții, de nu mai puțin de 500.000.000.000 de euro.
Cum arată planul de 500.000.000.000€ al UE prin care ajungem din București la Viena în 8 ore cu trenul?
Mai jos aveți harta modernizării sistemului de cale ferată din Europa, prezentată de presa bulgară.
Așa cum se vede, România apare pe această hartă a căilor ferate din Europa.
După investiția UE de 500 de miliarde de euro, vom merge cu trenul de la București la Sofia în 6 ore și nu în 10 ore și 15 minute, cât durează acum.
Citește și: FOTO Cum au ajuns chinezii să facă trenuri de 4.700.000 € bucata la Arad. „Zboară” cu 160 km/h
După modernizarea liniilor CFR în toată Europa, vom ajunge de la București la Viena în doar 7 ore și 55 de minute, față de 18 ore, cât avem nevoie acum.
Citește și: Guvernul ia locomotive de 6.600.000 €/bucata. Germania și Suedia, de 3 ori mai ieftin, de la Craiova
Până la Berlin vom face doar 12 ore, față de 23 de ore cât ne e necesar astăzi.
Bulgaria se întreabă dacă e posibil. România tace
CFR nu a avut nicio reacție după anunțul UE de modernizare a rețelelor de cale ferată. În Bulgaria au început dezbaterile.
„Bruxellesul conturează o viziune ambițioasă pentru viitorul transportului european. La jumătatea lunii noiembrie, Comisia Europeană (CE) a prezentat Planul de acțiune pentru transportul feroviar de mare viteză, un document strategic care include ideea unui pachet de investiții pe scară largă pentru transportul feroviar.
Obiectivul este de a transforma complet călătoriile cu trenul în Europa până în 2040, printr-o rețea feroviară complet integrată, de mare viteză și interoperabilă, care va face din tren alternativa preferată la zborurile scurte.
Prin această măsură, Comisia urmărește să consolideze simultan competitivitatea UE, să întărească arterele de transport ale pieței unice și să aprofundeze coeziunea regională. Cu toate acestea, nu este încă pe deplin clar de unde vor proveni fondurile pentru aceste planuri ambițioase.”, explică bulgarii.
Interesant este că Bulgaria recunoaște că va avea mari probleme să implementeze planul de modernizare a căilor ferate.
„Noul plan al CE pentru o conectivitate cu adevărat de mare viteză pare a fi o provocare pentru Bulgaria. Și în timp ce Bruxellesul elaborează planuri pentru trenuri de mare viteză, Bulgaria se pierde în probleme politice și administrative în domeniul transportului feroviar”, arată o analiză a bulgarilor.
CFR stă să se scufunde
Cum ar putea România să facă o linie de mare viteză care să meargă de la București la Arad și de la București la Giurgiu? În acest moment, CFR Călători nu are bani nici să țină în viață toate trenurile.
Citește și: Circulația mai multor trenuri de călători, oprită din cauza unei datorii de peste 100 milioane lei
CFR Călători are datorii de 1.200.000.000 de lei. În plus, este condusă de Traian Preoteasa, un personaj controversat despre care Newsweek a scris în mai multe rânduri.
Citește și: Șeful CFR: rate de 14.000€, la venituri 9.300€. Și-a luat apartament la Dubai de 1.022.843€
Newsweek a relatat că șeful CFR, Traian Preoteasa, plătește rate de 14.000 €, la venituri de 9.300 €. Și-a luat apartament la Dubai de 1.022.843 € pe care nu îl poate plăti din veniturile la vedere.
Acum 4 ani a început să plătească rate și pentru un penthouse de 330.000 €, pentru care iarăși nu avea bani.
CONCLUZIE: Nu ar fi prima oară când UE ne dă bani și nu știm ce să facem cu ei.