Grupul francez Hermes, producătorul genţilor Birkin, care se comercializează la un preţ de peste 10.000 de dolari bucata, a anunţat vineri că va majora preţurile în acest an, după ce, în ultimul trimestru din 2023, vânzările sale au crescut cu 17,5%, ceea ce demonstrează rezistenţa cumpărătorilor de produse de lux la condiţiile economice dificile, transmite Agerpres, citând Reuters.
Citește și: Ce înseamnă ”taxa pe lux” care a intrat în vigoare în 2024. Ce sume trebuie să plătească cei vizați
Criză? Poșetele Birkin, de peste 10.000 €, se vând ca pâinea caldă. Hermes anunță scumpiri
În ultimul trimestru al anului trecut, vânzările Hermes s-au ridicat la 3,36 miliarde de euro, în creştere cu 17,5% la un curs de schimb constant, peste estimările analiştilor care mizau pe un avans de 14%.
Compania intenţionează să majoreze preţurile în acest an cu 8% până la 9% la nivel global, a anunţat vineri preşedintele Axel Dumas.
Una dintre cele mai performante companii din industria produselor de lux, Hermes, este renumit pentru că îşi devansează rivalii atunci când condiţiile economice se deteriorează, graţie designului său clasic şi managementului atent al producţiei şi stocurilor, care ajută la menţinerea imaginii exclusiviste a mărcii.
Citește și: VIDEO Un român din Italia are succes cu un magazin de îmbrăcăminte de lux pentru bărbaţi
Genţile produse de Hermes, precum celebrele Birkin, sunt accesibile numai celor mai bogaţi cumpărători, care în mod normal sunt mai imuni la condiţiile economice dificile.
Compania a precizat că va plăti un bonus de 4.000 de euro pentru fiecare dintre cei 22.000 de angajaţi ai săi la nivel mondial.