Cifrele vacanțelor pe Litoral 2022: prețul mediu a urcat la aproape 500 €, durata a scăzut la 5 zile

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 07.09.2022 - 11:03
Vacanța la mare / Foto: PEXELS PHOTOS/Pixabay

Bun, rău, sezonul estival 2022 s-a încheiat, iar touroperatorii au început să tragă linie. Potrivit unui prim set de date, mulți români au ales plaje din destinații externe. Iar pe Litoral prețul mediu al unei vacanțe a urcat la aproape 500 € și durata a scăzut la 5 zile.

SHARE

Turoperatorul Litoralulromanesc.ro a anunţat că turiştii care au ales stațiunile de pe litoralul românesc în sezonul estival 2022 au fost mai puțini și că aceștia au căutat pachete cu servicii integrate, care să includă nu doar cazare şi masă, ci şi plajă, şi agrement.

Valoarea medie a unei vacanţe pe Litoral pentru două persoane a fost de 498 de euro, în creştere de 6% faţă de 2021, când a fost 470 euro. De asemenea, durata medie a sejurului în acest an a fost de 5,1 nopţi faţă de 5,4 nopţi anul trecut.

“Dacă în 2021 pandemia de coronavirus i-a determinat pe mulţi români să-şi facă vacanţele în ţară, litoralul autohton fiind destinaţia favorită, lucrurile s-au schimbat în 2022, când românii au putut călători fără restricţii în străinătate. Astfel, acel segment de turişti care au venit la Marea Neagră anul trecut conjuctural, din cauza crizei sanitare, s-au îndreptat vara aceasta către destinaţiile pe care le frecventau în alţi ani, adică Grecia, Turcia, Spania etc”, a explicat Ionuţ Nedea, CEO Litoralulromanesc.ro.

Citește și: Bilanțul negru al sezonului pe Litoral: Marea Neagră a înghițit 20 de vieți

“În sezonul estival 2022, românii care au ales să-şi facă vacanţele pe Litoral, au căutat pachete cu servicii integrate, care să includă nu doar cazare şi masa, ci şi plajă şi agrement. De asemenea, turiştii au pus din ce în ce mai mult accent pe calitatea destinaţiei, atât în ceea ce priveşte accesibilitatea, cât şi aspectul general al staţiunii alese şi variantele de petrecere a timpului liber”, a mai prezizat Ionuţ Nedea.

Românii, în general, mulțumiți de raportul calitate-preţ de pe Litoral

„Gradul de satisfacţie a turiştilor a crescut. Potrivit celor peste 10.000 de turişti care au oferit feedback la finalul sejururilor petrecute pe Litoral, curăţenia din hoteluri a fost evaluată cu nota 8,50 din 10, serviciile primite – cu 8,22, poziţionarea hotelului – cu 8,99, personalul – cu 8,45, iar raportul calitate-preţ - cu 8,05. Singura categorie care a obţinut o medie sub 8 (nota generală 7,64) este cea privind dotările unităţilor de cazare”, a declarat CEO-ul Litoralulromanesc.ro.

Citește și: Ministrul Turismului: Turismul românesc e în plin proces de revitalizare. HoReCa: Cel mai rău sezon

Eforie Nord a devansat în premieră Mamaia

“Clasamentul staţiunilor preferate de români pentru sejurul de vară, raportat la numărul total de rezervări al agenţiei, a suferit modificări, Eforie Nord devansând Mamaia.

Practic, în comparaţie cu sezonul 2021, Eforie Nord a înregistrat o creştere a rezervărilor de la 22,7% la 27,6%, în vreme ce în Mamaia scăderea a fost de la 30,7% la 26%, cifrele corelate arătând că turiştii care obişnuiau să meargă în Mamaia au migrat către staţiunile din sud, în special către Eforie Nord.

Unul dintre motivele care au afectat fluxul de turişti în Mamaia a fost legat de taxa de parcare în staţiune, o decizie a autorităţilor intens contestată de operatorii din turism care au reuşit, la jumătatea sezonului, să determine autorităţile să reducă valoarea acestei taxe”, a mai explicat Ionuţ Nedea.

Citește și: VIDEO Murad, patronul unor hoteluri de lux de pe Litoral: E cel mai slab sezon din ultimii 30 de ani

Sursa citată a precizat că cei mai mulţi turişti care şi-au făcut vacanţele în staţiunile autohtone de la Marea Neagră au venit din Bucureşti - 40,09%, următoarele poziţii în clasament fiind ocupate de Prahova - 6,96%, Cluj - 6,92%, Iaşi - 4,55%, Braşov - 4,36%. În top 10 mai intră judeţele Timiş, Argeş, Dâmboviţa, Bacău, Suceava.  

Litoralulromanesc.ro a mai precizat că sezonul 2022 a însemnat o creştere a vânzărilor cu aproximativ 18 procente în comparaţie cu vara trecută. Astfel, compania a raportat vânzări de 194 de milioane de lei faţă de 165 milioane de lei în 2021.

Citește și: FOTOREPORTAJ Mamaia, fără turiști. Meniul, 25% redus și șezlongul gratuit nu îi aduce înapoi

“Principalul factor perturbator care a influenţat cererea la nivelul întregului litoral şi care, de altfel, a avut un impact în toată industria de turism, este legat de războiul din Ucraina, care a accentuat presiunea inflaţionistă. Scumpirile în lanţ ale produselor şi serviciilor au dus la scăderea apetitului românilor pentru vacanţe în general, nu doar pe litoral, pentru că primul lucru la care oamenii renunţă în momentul în care se confruntă cu dificultăţi financiare este vacanţa”, a declarat Ionuţ Nedea, CEO Litoralulromanesc.ro. 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2022 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te