Aceasta piață în România este estimată la 15,5 miliarde de lei în 2025, în creştere cu 5 % faţă de anul trecut, iar datele arată ca va creşte în continuare. În România, vânzările de snackuri le depăşesc pe cele de pâine care sunt estimate la 13,5 miliarde de lei în 2024, dar şi pe cele de fructe, de legume sau de produse pe bază de lapte.
Cheltuim mai mulţi bani pe snackuri decât pe lactate sau legume. Pe ce dau banii românii
În categoria snanckuri mai intră: produse de patiserie/cofetărie, îngheţată, gustări sărate (chipsuri), biscuiţi dulci şi gustări din fructe. În 2024, aceste vânzări au fost de 14,7 miliarde de lei. Totuşi, în 2023, creşterea a fost mult mai mare, de 17,5%.
De asemenea, piaţa globală de snackuri se preconizează că va înregistra o creştere, vânzările fiind estimate să depăşească 680 miliarde de dolari în 2024, cu o creştere de 3,7% faţă de 2023.
Citește și: Cum să faci un avocado să se coacă rapid! Avocado gata de consum: trucuri simple și eficiente
Mai este de menționat faptul ca America de Nord conduce piaţa, cu o cotă de 28% din vânzările globale de snackuri în 2023, și asta datorită cererii mari pentru produse inovative şi la preţuri convenabile.