Autostrăzile Moldovei: Planul B de finanțare dacă nu vin fonduri din programul de înarmare

O conferință care a reunit la Iași reprezentanții instituțiilor și autorităților de care depind A7 și A8 a dat glas nemulțumirilor legate de mersul proiectelor, dar a marcat și determinarea celor responsabili să continue construirea autostrăzilor.
Proiectele autostrăzilor din nordul Moldovei au reunit ieri la Iași reprezentanți ai autorităților locale și naționale. O ședință a Guvernului anunțată ca de obicei din scurt i-a oprit la București pe miniștrii Transporturilor, Ciprian Șerban, și Investițiilor și Proiectelor Europene, Dragoș Pîslaru.
Au venit în schimb doi secretari de stat de la Transporturi – care au și „încasat” nemulțumirile exprimate la conferință –, reprezentanți ai celor două companii naționale de drumuri și autostrăzi, CNAIR și CNIR, directorul general al Agenției de Dezvoltare Regonală Nord-Est, parlamentari de la aproape toate partidele (fără PNL, POT și SOS România), administrația locală trimițând câte un viceprimar, respectiv un vicepreședinte.
Discursurile din deschidere au aparținut organizatorilor, Cătălin Urtoi și Irinel Bucur, consulului Republicii Moldova, Ion Coșer, care a subliniat importanța realizării Autotrăzii A8 și a podului peste Prut, și a reprezentanților autorităților locale.
Marius Dangă, vicepreședintele CJ, a remarcat lipsa reprezentanților celorlalte asociații pro-autostrada, adăugând însă că până la urmă această concurență a mișcărilor civice este benefică într-un fel proiectului Autostrăzii Unirii.
Citeşte tot pe Ziarul de Iaşi