Autostrada Sudului, anunțată de PSD, a mai fost promisă și în 2012, și 2013

DE Petre Bădică | Actualizat: 23.05.2018 - 21:15

În campania din anul 2012, PSD a promis de mai multe ori că va finaliza acest drum, chiar prin vocea lui Liviu Dragnea, șeful pe linie de partid a lui Viorel Ștefan.

SHARE

„Autostrada Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni, în lungime de 109 kilometri, va avea şi un pod peste Prut, iar autostrada Ploieşti-Braşov-Râşnov (100 de kilometri) va fi, probabil, cea mai râvnită de către partenerii privaţi, având în vedere traficul intens şi potenţialul turistic din această zonă. Autostrada Sudului (Alexandria - Craiova - Calafat - Turnu Severin - Lugoj), în lungime totală de 550 de kilometri, va fi de maxim interes pentru investitorii şi transportatorii din sudul ţării”, a declarat marți vicepremierul Viorel Ştefan. Guvernul PSD a anunțat că aceste proiecte de infrastructură vor fi construite cu prioritate în baza noii legislaţii privind parteneriatul public-privat.

Autostrada Sudului îi extrem de dragă lui Liviu Dragnea pentru că ar trebui să îi lege orașul de baștină, Alexandria, de vestul țării.  

În campania din anul 2012, PSD a promis de mai multe ori că va finaliza acest drum, chiar prin vocea lui Liviu Dragnea, șeful pe linie de partid a lui Viorel Ștefan. „Aici, pe această scenă, primul-ministru (Victor Ponta n.noastră), un om de cuvânt, prietenul meu, camaradul meu, a răspuns la o întrebare de-a mea, că da, autostrada Sudului va începe. Şi la începutul lunii decembrie, aici, la Alexandria, se va semna documentul care va iniţia măsurătorile pentru autostrada Sudului Bucureşti - Alexandria - Roşiori - Slatina - Craiova - Lugoj - Timişoara. Şi pentru asta, sincer, vreau să-i mulţumesc", a spus Dragnea în noiembrie 2012 la evenimentul de lansare a candidaţilor USL de la Teleorman. Evident că nu s-a semnat niciun document în decembrie 2012. Așa că zilele aceastea, șase ani mai târziu de la acel eveniment, PSD a mai promis o dată Autostrada Sudului.

Variante care nu duc nicăieri

În 2013, Liviu Dragnea, pe atunci vicepremier, găsise soluțiile pentru autostrada dragă inimii lui: „Pentru Autostrada Sudului avem trei variante : finanţare europeană, fonduri de la Guvern şi parteneriat public privat”. Nici una din soluții nu a funcționat, iar autostrada nu s-a făcut.

Tot Dragnea, acum cinci ani, ne-a amintit că Autostrada Sudului are un istoric de promisiuni care datează de la începutul anilor 90. „Bucureşti-Alexandria-Craiova Calafat este un traseu prins în reteaua europeană de transport , în reteaua principală de transport, nu  în reteau secundară, care este obligatoriu să fie realizata şi este prinsă în această reţea nu din 2009, nu din 2012, nu din 2014. ci din 1993” , mai afirma Dragnea în anul 2013. 

Altfel, Autostrada Sudului a mai fost promisă și de ministrul PDL al transporturilor, Radu Berceanu. 

Viorel Ștefan repetă după Dan Șova

Autostrada Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni, pe care Viorel Ștefan a anunțat că va fi construită în parteneriat public-privat, a fost promisă și în 2013 de fostul minsitru al Transporturilor, Dan Șova. Acesta estima că lucrările la tronsonul de autostradă Iaşi-Târgu Neamţ s-ar putea încheia la jumătatea anului 2017. Pentru că nici măcar nu au început, PSD mai promite, azi, o dată acest tronson de autostradă. Iar în 2017, autostrada a fost promisă de Răzvan Cuc.

Iar autostrada Sibiu – Pitești, de importanță vitală pentru a lega complet Constanța, prin București, de vestul României, bate pasul pe loc, neavând constructor.

_______________

Foto: Inquam Photos

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.