Aniversarea a 42 de ani de la înființarea Vrancart SA Adjud

DE Newsweek România | Actualizat: 14.06.2019 - 09:21

Fie că este vorba despre plăcile din carton, ambalajele din carton ondulat sau hârtia igienică, un aspect esențial pe care fabrica îl are în vedere este acela de a face față standardelor impuse de către client și de a realiza marfă de calitate.

SHARE

Newsweek România: Vrancart SA este o companie românească bazată pe producția hârtiei, cartonului ondulat și hârtiilor igienico-sanitare. În portofoliul societății sunt incluse hârtia pentru carton ondulat, ambalajele din carton ondulat și produse din hârtii igienico-sanitare. Descrieți-ne, pe scurt, cum a început totul.

Ionel Ciucioi: Vrancart SA Adjud este unul dintre cei mai mari producători cu capital integral autohton de hârtie pentru carton ondulat, carton și ambalaje din carton ondulat și hârtie igenico-sanitară de pe piața românească.

„Combinatul de Celuloză și Hârtie Vrancea (CCH)“ a fost contruit în 1977 în timpul regimului Ceaușescu, în vremea în care Republica Socialistă Română se afla într-o continuă expansiune din punct de vedere al industrializării.

Ca urmarea a apariției legii nr. 15/1990, care prevedea că unitățile economice de stat se organizează și functionează sub formă de regii autonome sau societăţi comerciale, CCH-ul și-a schimbat denumirea în Vrancart SA (1992).

Cum își câștigă societatea încrederea clienților săi? Ce factori contribuie la consolidarea reputației pe care Vrancart a câștigat-o de-a lungul anilor?

În relațiile sale pe care le are cu clienții, Vrancart a demonstrat că un principiu primordial pentru sine este calitatea produselor confecționate.

Fie că este vorba despre plăcile din carton, ambalajele din carton ondulat sau hârtia igienică, un aspect esențial pe care fabrica îl are în vedere este acela de a face față standardelor impuse de către client și de a realiza marfă de calitate.

Ionel Ciucioi

Pe piața cartonului și a hârtiei există numeroși competitori, şi, cu toate acestea, am observat că în continuare clienţii rămân fideli societății. Cu cât le arăți acestora că orice comandă este importantă și cu cât depui toate eforturile pentru ca ei să fie mulțumiți, cu atât mai mult posibilitatea ca ei să apeleze din nou la serviciile tale este mai mare. 

Care este misiunea și viziunea în viitor a companiei? 

Misiunea fabricii Vrancart este aceea de a fi în continuare un important reper pe piața hârtiei și a cartonului ondulat și de a ajunge pe primul loc în domeniul său de activitate.

Acest lucru este susținut atât prin strategia  de achiziții externe, dar și prin cea de investiții, în ultimii 5 ani Vrancart investind peste 40 milioane de euro în dezvoltarea și retehnologizarea capacităților de producție.

În prezent, societatea controlează 12% din piața românească a cartonului ondulat și 14% din producția de hârtie igienico-sanitară fiind în top trei producători naționali în ambele linii de business. De asemenea, Vrancart arată o grijă deosebită pentru mediul înconjurător și face eforturi importante pentru a deveni unul dintre cei mai mari reciclatori din țară.

Având în vedere situația delicată în care România se află din punct de vedere al gestionării deșeurilor de orice tip, rolul de depoluator pe care Vrancart Adjud și-l însușeste este dovada faptului că respectarea mediului înconjurător a fost, este și va rămâne stâlpul de susținere al profitabilității fabricii.

Astfel, prin rețeaua sa de 20 de centre de reciclare din țară, compania colectează peste 30% din totalul de maculatură la nivel național, fiind cel mai mare jucător din România pe această piață, precum și importante cantități de plastic, lemn și alte deșeuri. 

Câte persoane lucrează în fabrică? 

Având în vedere că fabrica este situată într-o zonă a țării în care economia este slab dezvoltată, iar forța de muncă este limitată, Vrancart este pentru aproximativ o mie de oameni locul în care pot munci și își pot arăta abilitățile pe care le-au deprins fie în sistemul de educație, fie de-a lungul anilor de lucru. Fabrica oferă tuturor oamenilor o șansă, fie că sunt tineri, fie că sunt trecuți de prima tinerețe.

Mulți dintre angajații societății lucrează încă de când fabrica a fost construită. De mai bine de 40 de ani, Vrancart a reprezentat o ancoră locală din punct de vedere al locurilor de muncă, dar este și un important susținător al proiectelor sociale demarate în comunitate.

Care este politica de mediu pe care se bazează Vrancart?

Motto-ul după care Vrancart se ghidează în activitatea pe care o desfășoară este „Aproape de tine, aproape de natură“. Fabricate din deșeuri reciclabile, produsele Vrancart sunt biodegradabile și nu au impact negativ asupra mediului, ceea ce denotă o permanentă preocupare față de ocrotirea naturii și a mediului înconjurător.

În industria hârtiei încă se mai folosește un procent mare de material lemnos, lucru ce nu este prietenos cu natura. Defrișările masive care au loc în România trag un semnal mare de alarmă că între relația dintre om și mediu s-a instalat un mare dezechilibru care trebuie luat în seamă.

 

”Vrancart arată o grijă deosebită pentru
mediuși face eforturi importante pentru a
deveni unul dintre cei mai mari reciclatori”

 

Din dorința de a proteja natura, dar și pentru a demonstra că din deșeuri reciclate se pot crea alte materiale folositoare omului, Vrancart se bazează în activitatea sa doar pe piața deșeurilor din maculatură.

Zilnic, la depozitul din Adjud sunt recepționate în jur de 400 de tone de maculatură pe bază de fibre celulozice. Avantajele acestei acțiuni sunt multiple: se reduce cererea de lemn, se diminuează energia, apa și materiile chimice, dar totodată, se diversifică sortimentele de hârtie și carton fabricate pe bază de fibre reciclate.

În ceea ce privește atestarea produselor confecționate, societatea deține certificate pentru sistemul de management al calității, pentru sistemul de mediu și pentru sistemul de sănatate și securitate în muncă.

Plănuiți noi investiții sau lansarea pe piață a unui nou produs în viitorul apropiat? 

Prin puterea sa economică, Vrancart a reușit în ultimii 2 ani să cumpere trei competitori din țară (fabrica de confecții din carton ondulat Giant Prodimpex Ungheni în 2015, fabrica de hârtie igienico-sanitară Rom Paper Brașov, posesoare a brandului Mototol și fabrica de carton ondulat Vilcart Călimănești în 2016).

În 2018 a fost achiziționată o nouă mașină de carton, în scopul creșterii eficienței, calității și a capacității de producție a cartonului ondulat.

De asemenea, investiția de peste 10 milioane de euro a inclus și un spațiu nou de producție și echipamentele periferice necesare.

În prezent se lucrează la extinderea și modernizarea fabricii de carton ondulat de la Călimănești, investiție programată a se termina până la sfârșitul anului și care va însemna o creștere semnificativă a eficienței, calității și capacității de producție carton.

Pe lângă aceste proiecte majore, Vrancart investește anual sume importante în upgradarea și modernizarea instalațiilor existente în vederea menținerii unui nivel tehnologic ridicat, la același nivel cu competitorii săi (subsidiare ale unor mari grupuri internaționale).

Care sunt motivele pentru care sunteți mândru că faceți parte din echipa Vrancart? 

Ne simțim mândri de faptul că primim locuri fruntașe în diverse topuri efectuate la nivel național și, de asemenea, ne bucură să știm că bunul nostru românesc – Vrancart - reuşeşte să fie un concurent de top în acest domeniu de activitate.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.