miercuri 03 decembrie
EUR 5.0910 USD 4.3656
Abonează-te
Newsweek România

VIDEO Andrada Busuioc, Concelex: Să-ţi faci strategia ESG în acord cu ceea ce are sens pentru tine

Data publicării: 15.10.2025 • 19:53 Data actualizării: 15.10.2025 • 22:55
Andrada Busuioc, director de Marketing şi Comunicare la Concelex - Foto: Newsweek România
Andrada Busuioc, director de Marketing şi Comunicare la Concelex - Foto: Newsweek România
Plan de ansamblu de la  Newsweek ESG Summit 2025 - Foto: Newsweek România
Plan de ansamblu de la Newsweek ESG Summit 2025 - Foto: Newsweek România

Andrada Busuioc, director de marketing şi comunicare la Concelex, spune că trebuie să-ţi faci strategia ESG în acord cu ceea ce are sens pentru business-ul tău.

ESG înseamnă environmental, social and governance, adică, în afacerea ta, să pui accent în acelaşi timp pe mediu, impactul social al business-ului şi guvernanţa acestuia.

Este aproape ultimul trend în lumea afacerilor, la firmele care se respectă. Înseamnă că eşti responsabil.

Se face o raportare ESG, de către firmele care respectă asta, care trebuie să fie transparentă. Astfel, este văzută de toţi, de la angajaţi, continuând cu managerii şi acţionarii.

Aşa că îţi influenţează business-ul şi eşti obligat să-ţi faci treaba în anumiţi parametri de guvernanţă în afaceri, pentru că lucrezi integrat.

Andrada Busuioc, Concelex: Să-ţi faci strategia ESG în acord cu ce are sens pentru tine

Dar cum se traduce astăzi, în termeni de business, faptul că nu te aliniezi la conceptele de ESG?

Andrada Busuioc, director de marketing şi comunicare la Concelex, spune că asta înseamnă "în primul rând în oportunități ratate.

Dar asta doar pentru că eu văd ESG nu ca pe un scop în sine, ci ca pe un mijloc pentru a face business-ul să fie mai rezilient, mai eficient, mai sănătos", a afirmat Busuioc, la Newsweek ESG Summit 2025.

Citeşte şi: Securitatea energetică a României înseamnă extindere de capacități energetice

Desigur, a detaliat aceasta, sunt companii care au abordarea "e cerință legală, trebuie să o bifez", dar, dacă faci asta, riști să ai niște cheltuieli și să nu ai return pentru acțiunile pe care le faci.

"Și atunci cred că acele companii care vor fi câștigătoare din alinierea la principiile ESG sunt cele care pun întrebarea: ce are sens pentru business-ul meu să fac? La intersecția asta între ce are sens, ce-mi aduce plusvaloare mie, în business, și ce e în acord cu pilonii ESG, de acolo trebuie să înceapă realizarea strategiei ESG a unei companii", a explicat Andrada Busuioc.

Citeşte şi: VIDEO Andreea Nicolae, Pivot-C: "Fără integrare strategică nu vei reuşi niciodată în ESG"

"Desigur că alinierea asta dă bine, e o chestiune de reputație", afirmă Busuioc, pentru că, "la urma urmei, și în viața reală ne dorim să interacționăm în plan personal şi profesional cu oameni care au anumite valori. Principiile ESG sunt mai mult sau mai puțin echivalentul valorilor morale. O companie care își respectă angajații, care are niște principii de guvernanță pe care le urmărește în modul în care își desfășoară activitatea, care protejează mediul, e o companie care îți dă încredere.

Adevărul este un pic nuanțat, și anume, exceptând acei parteneri ai unei companii care au niște cerințe legale de a lucra cu niște colaboratori care trebuie să se conformeze, pentru majoritatea, primează cifrele. E o realitate, pentru că, la urma urmei, o strategie pe care o implementezi la nivelul companiei trebuie să te ajute să creezi valoare, nu să distrugă".

Citeşte şi: VIDEO Anca Marinescu, RetuRO SGR: "Sistemul garanţie-returnare, o iniţiativă de succes"

De altfel, aşa arată și studiile, explică reprezentantul Concelex. ”Citeam recent un sondaj legat de comportamentul sustenabil. Comparativ cu anul 2020, în 2024, diferența în plus de preț pe care consumatorii sunt dispuși să o plătească pentru produse sustenabile a scăzut din ce în ce mai mult. De la 45% în 2020, care erau dispuși să plătească peste 5-10% în plus, pentru că produsul este sustenabil, în momentul de față procentul respectiv a scăzut.

Plan de ansamblu de la  Newsweek ESG Summit 2025 - Foto: Newsweek România
Plan de ansamblu de la  Newsweek ESG Summit 2025 - Foto: Newsweek România

În schimb, pentru o diferență de preț un pic mai mică, până în 5%, procentul a crescut. Deci, da, ne-a crescut un pic gradul de educație, suntem dispuși să plătim un pic mai mult, dar doar un pic mai mult.”

Andrada Busuioc crede că ”vei reuși să îți convingi furnizorii, clienții, investitorii cu strategia ta ESG dacă ea este sănătoasă și din punct de vedere al busuness-ului.

Nu cred că e greu să se întâmple lucrul acesta, pentru că sunt atât de multe eficientizări care se pot face pe consumuri de energie, pe zona de guvernanță. Nu mai vorbesc de partea de social, brandul de angajator, care se vede în retenție, în atragerea angajaților.

Deci, da, cred că ratezi niște oportunități de business extraordinare dacă nu te aliniezi la ESG, dacă nu ai o strategie ESG, dar trebuie să o faci în acord cu ceea ce are sens pentru business-ul tău".

Mai multe articole din secțiunea Economie
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră