Ministerul Drepturilor Consumatorului din Spania a anunţat vineri o amendă de 179 de milioane de euro pentru cinci companii aeriene low-cost acuzate de ”practici abuzive”, inclusiv impunerea de tarife suplimentare pentru bagajele de cabină, transmite News.ro, citând CNBC.
Citește și: Ce salariu primești ca pilot pe un avion de linie? Cum poți plăti taxele de școlarizare de 60.000 €?
Amendă de 179.000.000 €, pentru Ryanair, EasyJet şi alte 3 companii aeriene low-cost. Ce au făcut
Ryanair a primit cea mai mare sancţiune, de 107,78 milioane de euro, urmată de Vueling cu 39,2 milioane de euro şi EasyJet cu o amendă de 29 milioane de euro.
Companiile aeriene Norwegian şi Volotea au fost sancţionate cu sume ce depăşesc fiecare 1 milion de euro.
Ministerul a cerut celor cinci companii să înceteze practicile de taxare suplimentară pentru bagajele de cabină şi de rezervare a locurilor alăturate pentru pasagerii care au nevoie de asistenţă.
Totodată, companiile au fost criticate pentru tarifele ”disproporţionate şi abuzive” percepute pentru imprimarea biletelor, lipsa de claritate a informaţiilor despre preţuri şi refuzul de a permite plata în numerar în aeroporturile din Spania.
Citește și: AMENDĂ de până la 4.000 lei pentru românii care stau la bloc și au centrală. Ce NU au voie?
Asociaţia Spaniolă a Companiilor Aeriene (ALA) a declarat că va contesta în instanţă amenda pentru tarifele de bagaj, calificând-o drept ”ilegală” şi contrară normelor europene.
Preşedintele ALA, Javier Gandara, a afirmat că ”dacă decizia va fi aplicată, aceasta ar însemna un prejudiciu ireparabil pentru pasageri şi o încercare de a le restricţiona libertatea de a-şi adapta călătoria după nevoi”.
Ryanair a anunţat că va face ”imediat apel împotriva amenzilor ilegale şi nefondate pentru bagaje impuse de Spania”, CEO-ul Michael O’Leary subliniind că sancţiunile ”au fost inventate de Ministerul Afacerilor Consumatorului din Spania în scopuri politice, încălcând legislaţia UE”.
Companiile aeriene low-cost se confruntă în prezent cu provocări semnificative, inclusiv preţuri mai mari la combustibil, cerinţe de decarbonizare şi incertitudini geopolitice, toate acestea afectând rata de creştere a traficului aerian.