110 milioane de lei/kilometru pentru o autostradă care se termină într-un drum cu o bandă pe sens

DE Petre Bădică | Actualizat: 28.01.2022 - 18:10
110 milioane de lei/kilometru pentru o autostradă care se termină într-un drum cu o bandă pe sens. În imagine capătul autostrăzii Sibiu - Pitești / FB

Autostrada Sibiu - Făgăraș intră în linie dreaptă după aprobarea proiectului final care prevede împărțirea în patru tronsoane. Aceasta face parte din autostrada Sibiu - Brașov.

SHARE

Autostrada Sibiu - Brașov ar trebui să lege Autostrada de pe Valea Prahovei (inexistentă și fără constructor și termen de finalizare) de Autostrada București - Pitești - Vâlcea - Sibiu - Deva - Timișoara - Nădlac. Nici aceasta din urmă autostradă nu este finalizată. Probleme sunt chiar de la Sibiu spre Pitești unde vom avea autostradă doar după 2029.

Citește și: VIDEO Autostrada Sibiu – Pitești nu se deschide înainte de 2029. Stadiul lucrărilor pe fiecare lot

110 milioane de lei/kilometru pentru o autostrada Sibiu - Făgăraș

„Comitetul interministerial a aprobat astăzi proiectul Autostrăzii Sibiu- Făgăraș, după ce studiul de fezabilitate fusese analizat și avizat de Consiliul Tehnico- Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, la data de 28 decembrie 2021.

Citește și: Grindeanu anunță lucrări pe 125 km de autostradă în Moldova. Restanțe din 2017, pe când era premier


Traseul Autostrăzii Sibiu-Făgăraș pornește din dreptul localității Boița și se termină în apropierea Municipiului Făgăraș. Traseul trece adiacent de localitățile Turnu Roșu, Sebesu de Jos, Racovița, Marsa - Avrig, Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus, Sărata, Scoreiu, Carta, Arpașu de Jos, localități ce aparțin județului Sibiu și de localitățile Ucea de Jos – Ucea de Sus, Vistea de Jos – Vistea de Sus, Dragus, Sâmbăta de Jos, Voila – Voivodeni, Dridif – Luta, Hurez, Municipiul Fagăraș și Ileni, din județul Brașov.


Lungimea autostrăzii este de 68 km și este împărțită în 4 tronsoane:
Tronsonul 1 – km 0+000 – km 14+253 Boița (Autostrada Sibiu-Pitești) și Avrig-Marsa (DJ105G)
Tronsonul 2 – km 14+253 – km 34+175 Avrig-Marsa (DJ105G) și Arpasu de Jos (DN1)
Tronsonul 3 – km 34+175 – km 51+785 Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B)
Tronsonul 4 – km 51+785 – km 68+050 Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș/ Drum de legătură cu DN1.
Valoarea totală a investiției este estimată la 7,5 miliarde de lei cu TVA”, a anunțat secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Ce se întâmplă cu cealaltă parte a autostrăzii, Făgăraș - Brașov?

Compania de Autostrăzi a semnat , anul trecut, contractul de Completare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru Autostrada Brașov - Făgăraș. Ofertantul a fost desemnat câștigător cu preţul de 18.174.952,71 Lei fără TVA. Durata contractului este de 22 luni pentru Studiul de Fezabilitate și 3 luni pentru Proiectul Tehnic.

„Acest segment al autostrăzii A3 Transilvania, lung de 48 de km, a fost scos la licitație în această primăvară, după un deceniu în care a zăcut uitat. Este primul contract semnat pe noul caiet de sarcini care are prevederi mult mai echilibrate... La fel ca A7 - Autostrada Moldovei, Făgăraș-Brașov va beneficia de o proiectare completă și complexă, la cheie. Asta înseamnă că la finalizarea acestui contract se va licita direct execuția lucrărilor (adică utilaje în teren din prima zi)”, spunea fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te