Presiunile asupra Continental sunt un exemplu al modului în care disputa diplomatică China-Lituania se răspândeşte în afaceri într-o eră a lanţurilor globale de aprovizionare şi afectează industria auto din Germania, un pilon profitabil al celei mai mari economii a Europei.
Guvernul chinez, care consideră Taiwanul autonom ca fiind teritoriul său, a întrerupt relaţiile diplomatice cu Lituania luna trecută, după deschiderea unei reprezentanţe diplomatice de către Taiwan la Vilnius.
Coaliţia de guvernământ a Lituaniei a convenit, de asemenea, anul trecut să îi susţină ”pe cei care luptă pentru libertate” pe insulă.
Continental, unul dintre cei mai mari producători de piese auto din lume, are unităţi de producţie în Lituania, fabricând piese electronice, cum ar fi controlere pentru uşile şi scaunele vehiculelor, şi exportă către clienţi la nivel global, inclusiv în China, relatează news.ro.
Surse din industria germană au spus că presiunea nu este resimţită doar de Continental, ci şi de până la o duzină de companii, în principal din sectoarele auto şi agricol.
Continental, care aprovizionatează pe toţi marii producători auto din Germania, a refuzat să comenteze dacă guvernul chinez i-a cerut să întrerupă legăturile cu Lituania.
Beijingul neagă presiunile asupra companiilor multinaţionale să nu folosească piese produse în Lituania
Ministerul de Externe al Chinei a negat că Beijingul a făcut presiuni asupra companiilor multinaţionale să nu folosească piese produse în Lituania, deşi a spus că companiile sale nu mai au încredere în Lituania.
Practica ”o singură China, un Taiwan” interferează grav în afacerile interne ale Chinei şi încalcă grav interesele de bază ale Chinei”, a adăugat un purtător de cuvânt.
”Am auzit că multe companii chineze nu mai consideră Lituania un partener de încredere”, a spus purtătorul de cuvânt.