Raționamentul din spatele celei mai mari flote de hibride plug-in premium

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 14.12.2018 - 08:13

Imagine, rafinament, performanțe, tehnologie, ecologie.

SHARE

Grupul de firme Teaha, cu activități în mai multe domenii, precum consultanță financiar-contabilă, administrare HR, asigurări, import și distribuție, și-a creat o adevărată prioritate din respectarea mediului, în ultimii ani alegând, de exemplu, să-și facă sediul într-una dintre cele mai „verzi“ clădiri de birouri din București sau să strângă gunoiul selectiv. La sfârșitul acestui an, însă, grupul a făcut o mișcare eco cel puțin îndrăzneață. A decis să își înlocuiască flota cu automobile hibride plug-in premium, investind aproape 700.000 de euro în zece BMW-uri care se alimentează și la priză: șapte BMW Active Tourer 225xe, un BMW 530e, un BMW X5 xDrive40e şi un BMW 740Le xDrive. 

De ce hibride plug-in și nu modele clasice diesel? De ce doar hibride plug-in și nu și mașini 100% electrice? De ce premium? Pentru a afla raționamentul ce a stat în spatele creării celei mai mari flote de hibride plug-in premium din România, Newsweek România a stat de vorbă cu Corneliu-Teofil Teaha, directorul general al grupului Teaha. 

Corneliu-Teofil Teaha


Newsweek România:  Consultanță financiar-contabilă, administrare HR, asigurări, import și distribuție, clienți premium, cerințe premium. Ce flote ați mai avut și cum au evoluat acestea din 1997 până în prezent? Care sunt motivele trecerii la o flotă premium?

Corneliu-Teofil Teaha: La început, ne aflam și noi în marea masă de „consumatori de mașini second hand“, dar, pe măsură ce succesul a devenit o rutină, pretențiile noastre au crescut. Am ajuns până la a deține o flotă de Mercedes, chiar dacă era încă second hand. Grupul nostru a fost dintotdeauna în avangarda utilizării noilor tehnologii, aşa încât, atunci când a apărut trendul „green energy“, prin 2011, am trecut la o flotă de hibride, dar tot second. La ora aceea, spre surprinderea mea, partenerii noştri tradiționali de afaceri, nemții, erau în urmă în ceea ce priveşte această tehnologie, aşa că, de nevoie, ne-am orientat către Toyota si Lexus. Odată ce producătorii germani și-au manifestat determinarea de a reduce acest decalaj tehnologic, am decis să ne alăturăm și noi efortului lor.

Cum poate un automobil să contribuie la imaginea companiei și care ar fi principalele beneficii?

În acelaşi mod în care contribuie o ținută vestimentară la crearea unei imagini! Mesajul pe care vrem să îl transmitem este: „Ne permitem o asemenea flotă, pentru că avem succes, iar succesul se datorează faptului că suntem buni în ceea ce facem“. De altfel, de la această idee pornește și deviza noastră: „Cei mai buni. Punct!“.

BMW, Mercedes, Audi, Lexus... De ce BMW și nu altă marcă? 

Foarte simplu! În primul rând, de mai bine de 15 ani grupul nostru este furnizor de servicii către BMW Group. Factorul determinant este însă faptul că, dintre toţi producătorii germani, BMW sunt cei mai avansați în producția de mașini nepoluante, având în portofoliu cea mai diversificată gamă.

Diesel-ul este din ce în ce mai blamat, deși, cifric vorbind, ultimele generații de mașini diesel sunt cel mult la fel de poluante ca cele pe benzină, iar avantajul economiei de carburant, mai ales într-o exploatare intensă, în regim de flotă, nu prea poate fi contestat. De ce plug-in hybrid? 

Or fi ultimele modele diesel la fel de poluante ca cele pe benzină, dar pălesc de rușine în faţa mașinilor electrificate! Tehnologia plug-in hibrid mi se pare cea mai adaptată acestui moment de trecere de la utilizarea motoarelor cu ardere internă către cele electrice, acestea din urmă reprezentând, cu siguranță, viitorul. Din păcate, în momentul de faţă, niciunul dintre producătorii de modele full electric nu are în ofertă un automobil cu o autonomie care să permită parcurgerea unor distanțe mari (un drum Bucureşti – Cluj sau Iași și retur) cu o singură încărcare. Tehnologia hibridă este mai flexibilă, prin folosirea alternativă a motoarelor cu combustie putându-se suplini lipsurile tehnologiei full electric. Iar faţă de hibrid-ul clasic, tehnologia
plug-in permite utilizarea motorului electric până la 100% din parcurs, cu condiția încărcării frecvente.

Achiziția unei unei flote se face în baza unei analize financiare complete (preț achiziție, cost întreținere, cost exploatare, etc.). Care este impactul tehnologiei plug-in asupra unei flote? 

Mulţi decidenți din fruntea companiilor au înclinația de a lua în consideraţie numai aspectele financiare în procesul decizional, ceea ce, de multe ori, este incomplet, dacă nu chiar greşit, pentru că se neglijează aspectele non-monetare, cum ar fi impactul de imagine, aspectele legate de responsabilitatea socială a companiei, nivelul de satisfacţie al angajaţilor etc.. Dacă ne limităm doar la aspectele financiare ale utilizării unei flote hibrid, nu pot decât să confirm, în mare măsură, statisticile, care spun că ce consumă o mașină cu motor electric per kilometru costă de până la cinci ori mai puţin decât în cazul unui motor clasic. În cazul plug-in, consumul poate scădea până la 0 litri/100 km, dacă încărcarea se face suficient de des. 

Cum trebuie exploatat un plug-in hibrid pentru maximum de rezultate și optimizarea costurilor de mobilitate ale companiei? 

„Secretul“ acestei optimizări este folosirea cât mai frecventă a facilității plug-in. Am stabilit deja la nivelul grupului o procedură care să ne permită exploatarea cât mai eficientă a celor patru stații de încărcare de care dispunem, în aşa fel încât flota noastră să se deplaseze cât mai mult in modul electric. 

În Germania, strategiile de reducere a costurilor de exploatare sunt chiar mai rafinate, ținând seama de faptul că prețul unui kWh nu este acelaşi pe parcursul unei zile.

De ce numai plug-in hibrid și nu și mașini 100% electrice? 

Avem clienţi în toată țara și, ținând cont și de faptul că utilizatorii acestei flote pot să folosească mașinile și în week-end sau concedii, plug-in hibrid-ul este, pentru moment, alternativa cea mai atractivă. 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.