joi 16 octombrie
EUR 5.0885 USD 4.3738
Abonează-te
Newsweek România

Raiul pasionaților de mașini. Cele mai rapide și mai scumpe mașini din lume

Data publicării: 21.09.2025 • 19:15
Cele mai rapide și mai scumpe mașini din lume au fost expuse la Festivalul Vitezei de la Goodwood
Cele mai rapide și mai scumpe mașini din lume au fost expuse la Festivalul Vitezei de la Goodwood
FARMECUL VINTAGE Mercedes-Benz W 196 S și W 196 R au fost printre mașinile care au participat la cursa de coastă
FARMECUL VINTAGE Mercedes-Benz W 196 S și W 196 R au fost printre mașinile care au participat la cursa de coastă
Jacques Villeneuve
Jacques Villeneuve
Alain Prost
Alain Prost
Andretti la volanul celebrului Lotus 79 negru-auriu cu care a câștigat titlul de campion de Formula 1 în 1978. Legenda americană a curselor, în vârstă de 85 de ani, a participat la cursa de costă de 1,16 mile de la Goodwood cu acest vehicul
Andretti la volanul celebrului Lotus 79 negru-auriu cu care a câștigat titlul de campion de Formula 1 în 1978. Legenda americană a curselor, în vârstă de 85 de ani, a participat la cursa de costă de 1,16 mile de la Goodwood cu acest vehicul
Mașina de curse Lamborghini Temerario GT3 a debutat la festivalul de patru zile de sporturi cu motor
Mașina de curse Lamborghini Temerario GT3 a debutat la festivalul de patru zile de sporturi cu motor

Cele mai rapide și mai scumpe mașini din lume au fost expuse la Festivalul Vitezei de la Goodwood

Peste 200.000 de pasionați de curse auto s-au adunat la Goodwood Estate, în East Sussex, Anglia, în perioada 10-13 iulie, pentru a admira cele mai rapide mașini din lume în acțiune, la Festivalul anual al Vitezei.

Fondat în 1993 de ducele de Richmond la reședința ancestrală a familiei sale, evenimentul, ale cărui bilete de acces s-au epuizat rapid, este cunoscut drept „cea mai mare petrecere motorizată din lume“.

FARMECUL VINTAGE Mercedes-Benz W 196 S și W 196 R au fost printre mașinile care au participat la cursa de coastă

Mulțimea a invadat terenul pentru a vedea expozițiile celor mai importanți producători, printre care Porsche, Audi, Aston Martin și Lamborghini. Acesta din urmă a prezentat noul său model de mașină de curse Temerario GT3. Asta în timp ce spectatorii au umplut tribunele pentru a urmări o serie de mașini sport și de curse care au urcat pe celebrul traseu de deal din Goodwood.

Pentru mulți dintre spectatorii de la Goodwood, unul dintre momentele culminante a fost să vadă campioni de Formula 1, precum Emerson Fittipaldi, Mario Andretti, Jacques Villeneuve (sus) și Alain Prost (jos) la volanul unor mașini de F1 vechi și noi 

Punctele forte pentru mulți au fost mașinile de Formula 1, atât cele noi, cât și cele vechi, conduse de campionii care au câștigat cu ele mai multe curse de Grand Prix din sportul auto.

Printre aceștia s-au numărat Alain Prost, Emerson Fittipaldi, Nigel Mansell, Jacques Villeneuve și Mario Andretti, care, la vârsta de 85 de ani, a condus pe circuitul de 1,16 mile faimosul Lotus 79 negru-auriu cu care a câștigat titlul de campion de Formula 1 în 1978.

EMBLEME ALE CURSELOR  Sus: Andretti la volanul celebrului Lotus 79 negru-auriu cu care a câștigat titlul de campion de Formula 1 în 1978. Legenda americană a curselor, în vârstă de 85 de ani, a participat la cursa de costă de 1,16 mile de la Goodwood cu acest vehicul. Jos: Mașina de curse Lamborghini Temerario GT3 a debutat la festivalul de patru zile de sporturi cu motor

Mercedes-Benz a avut, fără îndoială, cele mai scumpe perechi de mașini care au participat la cursă, de urcare, cu modelele W 196 R și W 196 S din 1955. Un model 196 R a fost licitat în ianuarie, la Stuttgart, în Germania, pentru 54 de milioane de dolari. Niciun automobil de curse de Grand Prix nu a atins vreodată o sumă mai mare la licitație.

Marcus Breitschwerdt, CEO al Mercedes-Benz Heritage GmbH, a declarat: „Festivalul Goodwood Festival of Speed, legendar și bogat în tradiție, cu atmosfera sa colorată și strălucitoare, este un eveniment obligatoriu pentru pasionații de mașini clasice de peste 30 de ani“.

Paul Rhodes este șeful departamentului de reviste al Newsweek. Îi puteți trimite un e-mail la [email protected]

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră