Cu o istorie de aproape 30 de ani, Piaggio Porter a pornit în 1992 pe baza unei licențe Daihatsu Hijet, un fel de Daewoo Damas, dacă vă mai aduceți aminte, dar făcut de japonezi, cu două versiuni: micro-van și micro-pick-up. Apreciat de micii întreprinzători, modelul a evoluat constant, iar acum, în 2020, Piaggio Porter NP6 a fost reinventat și transformat în primul „City Truck”, cum le place italienilor să-i spună.
Porter NP6 este construit pentru a excela în transportul de marfă pe distanțe scurte și este însoțitorul ideal pentru cea mai largă gamă posibilă de nevoi profesionale în mediul urban. Vizând reducerea consumului și a emisiilor poluante, noua gamă Piaggio Porter NP6 renunță la versiunea numai pe benzină și propune două sisteme de propulsie, numite CombiFuel: 1.5 litri, patru cilindri în linie, Euro 6, cu un sistem combinat de benzină + GPL sau benzină + metan.
Motoarele CombiFuel sunt, de asemenea, disponibile în două versiuni diferite, pe baza gamei garantate de sistemul GPL sau metan: Short Range, dedicat în principal utilizării urbane, și Long Range, capabil de autonomie mai mare și chiar și o capacitate de încărcare mai mare.
Motorul este un patru cilindri de 1.498 de centimetri cubi, în conformitate cu standardele Euro 6D Final. Are un sistem de distribuție pe lanț cu 16 supape, cu doua axe cu came (DOHC) și dublă fazare la admisie și evacuare. Puterea de 106 cai este atinsă la 6.000 rpm, în timp ce cuplul maxim este de 136 Nm la 4.500 rpm (+ 27% față de precedentul motor MultiTech).
În funcție de versiune, sistemul de alimentare cu combustibil folosește unul sau mai multe rezervoare de înaltă presiune situate sub zona de încărcare, astfel încât acestea să nu aibă niciun impact asupra capacității de transport. Vehiculul este proiectat să funcționeze în mod implicit în modul gaz, cu excepția fazei de pornire a motorului care este în modul benzină și apoi comută automat odată ce temperatura de funcționare este atinsă.
Comparativ cu generația anterioară, lungimea cabinei a crescut cu 245 mm, măsurând la 1.640 mm. În cea mai compactă versiune, Piaggio Porter NP6 are o amprentă la sol de doar 6,9 m², pentru o capacitate de încărcare de 200 kg pentru fiecare metru pătrat ocupat.
Comparativ cu Porter-ul anterior, capacitatea efectivă a crescut cu aproape 30% odată cu capacitatea cadrului care poate ajunge la 1.275 kg în versiunea cu punte simpă și la 1.610 kg în versiunea cu roată dublă, cu o greutate brută a vehiculului care nu depășește 2.800 kg. Porter NP6 este, prin urmare, capabil să transporte marfă mai grea decât propria greutate.
Porter NP6 este disponibil în cinci versiuni de echipare: Start, Plus, Top, HD și HD Top, care includ, pe lângă echipamentele moderne standard, o gamă largă de dispozitive pentru îmbunătățirea calității vieții la bord și a funcționării vehiculului.
În ceea ce privește carosarea, cele două versiuni de ampatament, scurt și lung, pot fi configurate și personalizate, conform producătorului, în până la 1.400 de feluri (livrare de alimente, amenajare a spatiilor verzi, întreținere, ateliere mobile, construcții, panouri publicitare mobile, etc.). Stadard, Porter NP6 poate ales cu benă fixă, benă basculabilă sau doar ca șasiu.